בשבועות האחרונים יצאה מערכת "אנשים" בסדרת תכניות על האנשים שאתם חושבים להצביע להם, כעת, פחות משבוע לפני הבחירות, הגיע הזמן לסכם ולשאול את השאלות שעשויות להכריע את ההתלבטות שלכם, והפעם דרור לא לבד. יחד איתו הגיעו אילנה דיין, ארז טל, גלית גוטמן, יואב לימור, אסף אטדגי, נדב בורנשטיין ושלושת החיימים: חיים הכט, חיים אתגר וחיים כהן. 

כל אחד מראשי המפלגות הגדולות (בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, נפתלי בנט, יאיר לפיד, משה כחלון ואיימן עודה), קיבל שאלה אישית ודקה אחת בלבד להשיב עליה. בנוסף נשאלו כל השישה ארבע שאלות זהות עליהן ענו ב-30 שניות בלבד, על השעון. חיים הכט למשל הפנה לכולם את השאלה הבאה:

לאיזה פוליטיקאי אחר אתה רוצה לפרגן?

יאיר לפיד:
"אני לא אדבר על מנהיג למרות שבעיני הוא מנהיג: איציק כהן מש"ס. הוא איש טוב שרוצה לעשות דברים טובים וחכם, אפשר לדבר ולהתייעץ איתו. הוא חכם ותמיד שם את המדינה מעל האינטרס האישי שלו, הוא איש מאוד ראוי בעיני".

איימן עודה:
"זו שאלה קשה, אני מנסה להסתכל על חצי הכוס המלאה אז אני יכול לראות דברים טובים באחרים. למשל הגישה המעמדית של דרעי היא טובה אבל חסר לי שהוא לא מדבר על סיום הכיבוש, גם הגישה המעמדית של כחלון אבל הוא ימני. אני רוצה גם להגיד משהו על זהבה גלאון על כך שהיא נחושה נגד הכיבוש".

נפתלי בנט:
"אני בוחר בזהבה גלאון, למרות שאני לא מסכים עם שום עמדה שלה, כי היא לפחות אומרת את האמת. היא לא כמו אלה שמתחפשים לימין ואז עושים גירוש מגוש קטיף, או אומרים שהם ימין ואז מכריזים על מדינה פלסטינית בבר אילן או מספרים שהם ימין ומשחררים מאות מחבלים. אני רוצה פוליטיקאים שפיהם ולבם שווים".

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

משה כחלון:
"אמנם יש לי פערים אידיאולוגיים איתו וחילוקי דעות בהרבה מאוד תחומים, אבל יעקב ליצמן. הוא פרלמנטר מצוין, חרוץ, נאמן לציבור שלו ויש לי רק מילים טובות לומר עליו".

יצחק הרצוג:
"שאלו אותי את זה גם לפני פורים, ניסו לראות אם אפשר לפרגן אחד לשני והאמת היא שכן. פרגנתי לכחלון, אני חושב שתכנית הבנקים שלו היא טובה ואחראית וששנינו יחד רואים את המצוקה של אזרחי ישראל באופן דומה. יש בכחלון משהו שלליכוד חסר ממזמן".

בנימין נתניהו:
"אני רוצה להחמיא למישהו שדווקא לא נמצא הרבה בתקשורת, אבל הוא פשוט אדם מיוחד עם הישגים מיוחדים. אני מדבר על יעקב ליצמן שהיה שר בריאות יוצא מן הכלל. אדם שנחבא אל הכלים אבל חד, גם במחשבה וגם בדיבור על אף שהוא לא מדבר הרבה. הוא גם יודע להקשיב".

>> צפו בתשובות לשאלה של גלית גוטמן: "על מה הם תסכימו לוותר, אם בכלל, למען שלום עם הפלסטינים?"

"בחירות אישיות": צפו בספיישל הסיכום המלא