ממשלת האחדות שהקימו בנימין נתניהו ובני גנץ, הסתיימה כידוע בטעם רע מאוד ובאובדן אמון מוחלט בין הצדדים. בשבועות ובחודשים שקדמו לפירוק הממשלה, המתח בין נתניהו לגנץ היה גדול, כשאצל יושב ראש כחול לבן החלה להתגבש ההבנה כי נתניהו לא מתכוון לממש את הסכם הרוטציה ולאפשר לו לכהן כראש ממשלה.

כשגנץ נאלץ לעבור ניתוח בגבו שיימשך מספר שעות, הוא בחר בחבר מפלגתו, מיכאל ביטון, שכיהן באותה עת כשר במשרד הביטחון, להחליף אותו בתפקיד שר הביטחון בפועל. ביטון הבין שזו ההזדמנות לומר לנתניהו את אשר על ליבו. את תוכן השיחה חושף ביטון ב"אנשים" הערב (שלישי, אחרי "לילה טוב עם גיא פינס", ערוץ 12).

"כשהחלפתי את גנץ בתפקיד שר הביטחון, קראו לי לפגישה עם ראש הממשלה", מתאר ביטון, "היו עוד כמה חבר'ה בחדר, כמו ראש המל"ל, שר האוצר ואחרים. אמרתי לו: ראש הממשלה, בוא נהיה בארבע עיניים".

בפגישה האישית, פנה ביטון לנתניהו והביע מחאה על הפרת ההסכמים בינו לגנץ: "ראש הממשלה, אמרתי לו, אתה לא מוכן מנטלית לקיים את ההבטחות שלך מול גנץ - וחבל, כי אחדות בעם זה דבר טוב. אתה צריך לעמוד בהתחייבויות. הוא חייך ואמר לי: 'בעוד כמה ימים יתרחשו דברים טובים'. אלה הימים של הסכמי אברהם, שגם עליהם לא סיפר לשר הביטחון מראש, על המטוסים שאושרו למדינה ערבית".

למה הרגשת צורך להגיד לו את זה?
"כי לפעמים לא אומרים הכל לראש הממשלה, ומיכאל ביטון מירוחם, שר צעיר, לא מפספס הזדמנויות".