כתבת המשפט ומגישת חדשות 12, לי נעים, מלווה בשנים האחרונות פרשיות ואירועים מרכזיים שנמצאים בראש הכותרות, כמו היחס להלומי קרב והשיקום שעבר איציק סעידיאן, התחקיר על מעורבות לכאורה מצד יאיר נתניהו בקבלת ההחלטות במדינה והפניית זרקור אל עוולות בחברה כלפי אוכלוסיות מוחלשות. 

תוך כדי העבודה המאומצת הזו ניהלה לי מערכות יחסים, אבל אלה לא הבשילו - והחלום להיות אמא התרחק. בריאיון חשוף ל"אנשים", חשפה כי בחרה להקפיא ביציות, כתעודת ביטוח. "החיים זה לא תמיד מה שאת מתכננת, זה מה שקורה", תיארה לי, "היו הרבה שנים שהשקעתי בעבודה, והיו גם מערכות יחסים שחשבתי שיתפתחו למקום מסוים - ובסוף גיליתי שזה פחות מתאים, שזה לא מה שחשבתי".

"הרבה מאוד פעמים הרגשתי שאני צריכה רגע לצאת הצידה ולהגיד: אני רוצה את זה? אני לא רוצה את זה? אני מרגישה שהיום הגעתי לשם".

"הקפאתי ביציות בגיל 35. זה משהו שאני חושבת שכל אישה צריכה לעשות אותו, תעודת ביטוח, גם אם היא בתוך זוגיות ורוצה פשוט לקחת את הזמן ולא לעשות דברים מלחץ, או חלילה להיות במצב שהיא לא תוכל והוא יפתיע אותה".

אבל בא לך על זה, על חווית הלידה?
"כן, היום כן. זה לא היה תמיד. פעם הייתי יותר צינית, אבל היום ממש בא לי".

לי נמצאת כיום בזוגיות עם דוד, איש הייטק, אבל לוקחת את הזמן בכל הקשור לחתונה: "זו נראית לי ההחלטה הכי חשובה שאעשה בחיים, יותר מאיפה אעבוד ואיפה אגור. עם מי לחיות ולהביא ילדים זו החלטה מאוד דרמטית, וכנראה שבגלל זה הגעתי לגיל יותר מאוחר. יש אנשים שבגיל צעיר לא חושבים על זה".

את דרכה בתקשורת החלה לי ככתבת תרבות ומפיקה ברדיו דרום. לפני 12 שנה הצטרפה לחדשות 2 כתחקירנית בתוכנית "שש עם עודד בן עמי". "הגעתי מרדיו דרום ובגלל שלא היה לי ניסיון בטלוויזיה, שמו אותי שבועיים במעין בחינה", סיפרה, "אמרו: טוב, תעשי אודישנים שבועיים, נראה אם אנחנו מרוצים. אם תסיימי את השבועיים, אז תישארי".

"הגעתי לפה בגיל 26, יחסית מאוחר, בלי גלצ, בלי רקע בעולם הזה. קשה לך להאמין שתעברי לפרונט ותהיי כמו האנשים שאת רואה במסדרון, הכוכבים: דני קושמרו, עודד בן עמי, קרן מרציאנו, יונית לוי ודנה ויס".

"זה תמיד הרגיש שאצלי זה מגיע בעבודה קשה וזה לא ברור מאליו. אני נאבקת עם עצמי שזה המקום שלי. היום זה נראה לי ברור מאליו, אבל לא זו הייתה הדרך. הייתי מאוד נחושה להביא סיפורים שמעניינים אותי למסך וקיבלתי הרבה 'לא', הרבה 'אולי', הרבה 'בהמשך', אבל לאט לאט. זה קשה, זו הייתה דרך ארוכה - והיא השתלמה".

לי נעים (צילום: אנשים, קשת 12)
"הגעתי בגיל 26 בלי רקע בעולם הזה" | צילום: אנשים, קשת 12

לי הפכה למבזקנית וכתבת ב"תוכנית חיסכון" ולפני שנה התמנתה לתפקיד כתבת משפט. בן עמי החמיא: "לי היא בדיוק הדוגמה למישהי חדשה שמתיישבת פה, לא יודעת בדיוק מי נגד מי, והופכת לחלק מאיתנו, לחברה שלנו. זה כיף לא רגיל".

קיבלת מתנה ככתבת משפט: הרפורמה המשפטית.
"המילה 'מתנה' כשהמדינה נראית ככה, קשה לי. זאת תקופה מאוד מעניינת ואני שמחה שיש לי את הזכות לתווך את המציאות לציבור בתקופה הזאת - אבל אני גם אזרחית פה. זה נוראי. אני נמצאת ממש במועקה כבר תקופה. לא האמנתי לפני שנה וחצי כשנכנסתי לתפקיד, שבכלל אכנס לנושאים האלה".

תוך כדי צילום הכתבה ל"אנשים", לי קיבלה את הדיווח על בר כלף זכרונו לברכה, לוחם לשעבר שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל. מיד נסעה למחלקת הכוויות בבית החולים שיבא, שאותה היא מכירה היטב מהימים שבהם ליוותר מקרוב את איציק סעידיאן. בזמן שאנשי התקשורת הבכירים בישראל רצו כולם לדבר עם סעידיאן, לי הייתה הראשונה לראיין אותו בפנים גלויות, מול המצלמות.

"לי רדפה אחריי, חיזרה אחריי", תיאר סעידיאן בחיוך, "הגיעו כל מיני אנשים, כולם עם שמות שאני מכיר: מאילנה דיין ועד דני קושמרו. את לי לא הכרתי, אבל זו הייתה החלטה שלקחתי באינטואיציה מלאה. הרגשתי שהיא באמת באה לשאול מה שלומי. בתוך תוכי ראיתי לוחמת, כי עיתונאי טוב הוא לוחם. לוחם אמיתי מרגיש לוחם אמיתי".

לפני שלוש שנים פרסמה לי ב"אולפן שישי" תחקיר על יאיר נתניהו והמעורבות שלו לכאורה בעניינים פוליטיים, ההשפעה בכוורת ועל אביו, ראש הממשלה. יאיר לא אהב את זה וצייץ עליה בחשבון הטוויטר: "מישהו יודע איך לי נעים ה'מוכשרת' קיבלה את הג'וב הנכסף בערוץ התעמולה? ברברה וולטרס היא לא".

לי נעים ויאיר נתניהו (צילום: יאיר נתניהו: אבשלום שושני/פלאש 90, לי נעים: מתוך "שלוש עם עופר חדד")
"הייתי שמחה שיתעלה מעל זה". על יאיר נתניהו | צילום: יאיר נתניהו: אבשלום שושני/פלאש 90, לי נעים: מתוך "שלוש עם עופר חדד"

בהמשך, ספגה תגובות מיזוגניות כמו: "את ילדה, את לא מבינה כלום, לכי לשטוף כלים", "תעשי לאכול, הילד גאון, מותר לו ורצוי שיעזור לאבא, לכי תעשי ספונג'ה", "יותר מעניין לראות אותך יורדת על ארבע", "נסי בדרך המקובלת של חברייך. תשכבי עם מי שצריך".

איך הרגשת בעקבות התגובות האלה?
"יכולתי להבין למה הוא לא אוהב את זה, אבל הייתי שמחה שיתעלה מעל זה. זה התפקיד שלי, אני עיתונאית ויש סיפור".