עברה למעלה משנה מאז ששמה של בר רפאלי עלה לכותרות בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים, חשד שהתפתח לחקירה ממושכת במהלכה התייצבה רפאלי לא אחת במשרדי החקירות של רשות המסים בתל אביב כאשר בתום חקירה השנייה, רפאלי נעצרה באופן רשמי ועניינה הובא לבית המשפט לצורך דיון בתנאי השחרור.

שמה של בר רפאלי הוא בוודאי המוכר מכולם אבל היא לא הראשונה להיחקר תחת האשמות מסוג זה: גם אייל גולן, ענבל אור, קובי פרץ ומשה פרץ נחקרו בחשדות דומים. לכולם מכנה משותף אחד מלבד היותם בעלי פרופיל ציבור גבוה: עורך הדין ורואה החשבון אודי ברזילי.


ברזילי, מי שכמעט הפך לנציב מס הכנסה, מצא את עצמו בצד השני של המתרס ומאז הפך לגורם המקצועי שהתייצב אל מול רשות המסים בתיקים המתוקשרים של הסלבס והיה גם זה שליווה אותם בבתי המשפט ובחקירות השונות. אחת מהן היא כאמור רפאלי, עליה דיבר ברזילי בראיון שערך עמו חיים אתגר אשר ישודר במלואו הערב בתכנית "אנשים" ב-18:50. 

בר רפאלי (צילום: רפי דלויה)
איבדה אמון בחוקרים | צילום: רפי דלויה

אתה מאמין שזה יסתיים בלי כתב אישום?

"לי זה ברור שיהיה קשה מאוד לרשות המיסים ולפרקליטות לרדת מהעץ הגבוה, אבל אני מאמין גם בכך שיש איזשהו צדק ואנחנו נשכנע אותם שעניין פלילי בודאי שאין כאן".

אפשר לנהל תיק כזה עם כל תשומת הלב הציבורית?

"זה בלתי נסבל לנהל כך תיק, שחקירה מסתיימת והיה מקרה אחד שבר התרגשה בחקירה ובכתה, חמש דקות אחרי זה היה בחוץ, זה שבר אותה. היא בשלב מסוים איבדה אמון בחוקרים. ההדלפות זה דבר שאנחנו רואים כל הזמן בתיקים, הם חמורים מאוד ופעם אחת מישהו צריך לשים לזה סוף".

זה משפיע על החיים?

"ודאי, איזה שאלה? תראה את הכותרות, לא בארץ, בעיתונות בחו"ל. עבודות חדלו מלהגיע בשלב ההוא. היום יש כבר התאוששות והיא חוזרת לעצמה, אבל בהתחלה הייתה מכה קשה". 

בר רפאלי, דצמבר 2016 (צילום: Pablo Cuadra, GettyImages IL)
עבודות חדלו מלהגיע | צילום: Pablo Cuadra, GettyImages IL

mako סלבס בפייסבוקבטוויטר ובאינסטגרם