מחרתיים, יום שלישי, נציין את ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, כשהשנה יצטרפו אל שמות החיילים גם 67 ההרוגים ממבצע "צוק איתן". אחד החללים הוא סמ"ר שון כרמלי, לוחם גולני שנהרג ברצועת עזה ולא זכה לראות איך עשרות אלפי אנשים הגיעו להלווייתו. כרמלי השאיר מאחוריו גם את עדן, חברתו שנאלצה להתמודד עם אובדן קשה מנשוא. לקראת יום הזיכרון הראשון בלעדיו, היא הגיעה לתכנית "אנשים" וסיפרה מה עבר עליה בחודשים האחרונים.

למה את הכי מתגעגעת בו?
"אני הכי מתגעגעת לחיוך שלו ולאיך שהוא היה מסתכל עליי עם העיניים הגדולות והיפות שלו, לריח שלו, לנשיקה שלו, להכל", אומרת עדן, "היה לי מאוד קשה בצבא והוא היה שם בשבילי לאורך כל התקופה. בכל פעם שהייתי מתקשרת אליו עצבנית או מבואסת על לא משנה מה, איך שהייתי שומעת את הקול שלו בטלפון הכל היה בסדר, רק שומעת את ה'הלו' והכל היה נעלם, כל הבעיות שלי התאדו".

עדן, לצערנו, לא היחידה שאיבדה את בן זוגה במבצע "צוק איתן". גם עבור אסטר, אלה ומלורי מדובר ביום הזיכרון הראשון מאז ששכלו את בני זוגן. לפני כשלושה חודשים פגשנו אותן ושמענו מהן על הכאב שמסרב לדעוך ("חבר שלי מת, למה העולם לא נעצר? איך השמש ממשיכה לזרוח?"). מחר, יום שני, יגיעו אסטר ואלה, בנות הזוג של נירן כהן ופז אליהו, לראיון נוסף ב"אנשים" וידברו גם הן על התחושות לקראת יום הזיכרון. 

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50 

>> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק