במהלך התקופה הביטחונית המורכבת האחרונה, שכללה בין היתר את מבצע "מגן וחץ", הופיעה על המסך דמות אסרטיבית ומסקרנת בשם טליה לנקרי. ברזומה שלה, אפשר למצוא 30 שנה של ביטחון בשלל תפקידים בצה''ל, כשאת דרכה סיימה בדרגת אלוף משנה. לאחר שחרורה מצה''ל, היא התמנתה לסגנית ראש המטה לביטחון לאומי. בראיון עם אסף אופיר ל"אנשים" (שני, אחרי "לילה טוב עם גיא פינס", קשת 12), היא משתפת בין היתר בתגובות להתקדמות שלה בצה''ל ובחלום הבא אותו היא מבקשת לעצמה.

אפשר לראות בלנקרי כמישהי פורצת דרך, שפתחה לא מעט דלתות לנשים בתפקידים בכירים בצבא. אבל מסתבר שגם כשאת האישה הראשונה בצה''ל שממונה להיות מג''דית, התגובות השופטות תמיד נמצאות ברקע. "זה לא שכיח שיש נשים שעוסקות בביטחון פר-אקסלנס ופתאום זה נראה מאוד מרענן, מעבר לכל האלופים לקציני ולבכירים שיושבים, פתאום יש פה משהו אחר. לא רק הגבות הורמו, הרבה דברים הורמו, כולל הקול של 'מה פתאום, אישה לא יכולה לעשות את זה'", היא משתפת.

אי שם בסוף שנת 2022 בבחירות האחרונות, כשכבר התחילו דיבורים על מינויו של איתמר בן גביר לתפקיד שר הפנים, נפוצה שמועה כי הוא שוקל ברצינות למנות את לנקרי למנכ''לית המשרד שלו, מינוי שלא קרה בסופו של דבר. כשהיא מדברת על המשך הדרך שלה, היא מתוודה על שאיפה אחת מפתיעה שעומדת בליבה: "אני מאוד ארצה להיות השרה לביטחון פנים. הנה, אני מעיזה להגיד את זה. הרבה אומרים לי: 'מה את חושבת כל כך רחוק?', אני חושבת שאני יודעת הרבה יותר מהרבה אחרים שנמצאים כרגע במקום הזה".

את חושבת שאת יודעת יותר טוב מהנוכחי?
"בביטחון פנים? כן. חד משמעית".