את השנה האחרונה, ניצל הזמר והבמאי אמיר פרישר גוטמן לשיקום מהטיפולים אותם עבר, כשאובחן בטעות כחולה בסרטן.הוא חזר בהדרגה לשגרת החיים עם בן זוגו ינאי ובנם רוי. כשהגיע התאריך 22 ביולי, שנה לאחר שקיבל את הבשורה כי הוא לא חולה בסרטן, ביקש אמיר לחגוג עם המשפחה והחברים בחוף הים, את מה שהגדיר כיום בו נולד מחדש.

במהלך הבילוי בים, נסחפה האחיינית של אמיר והוא זה שהציל אותה מטביעה, אך טבע בעצמו ונמשה מהמים ללא דופק. לאחר 24 שעות בהן נאבקו צוותים רפואיים על חייו, נקבע מותו הטראגי בבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא בן 41 במותו. המוות האכזרי נגע לאנשים רבים, בהם חברים וקולגות, שסיפרו לתוכנית "אנשים" על החוויות המשותפות עם אמיר פרישר גוטמן בחודשים האחרונים. 

"היה בינינו חיבור סביב הטרגדיה על רקע רשלנות רפואית ששנינו עברנו", משחזר החזאי ואיש הטלוויזיה דני רופ, "גילית אדם מדהים שהתנדב והיה פעיל מאוד. אחרי שהודיעו לו שאין לו סרטן הוא חזר לחיים בהדרגה ונראה היה שהכוח חוזר אליו". חברו השחקן והמנחה טל מוסרי, התקשה לעכל את הטרגדיה, דווקא בתאריך בו ביקש אמיר לחגוג: "כבר נפרדתי ממנו לפני שנה, זה סיוט אחד גדול". חברת הכנסת זהבה גלאון סיפרה שאמיר פנה אליה כדי לקדם הצעת חוק למען אנשים שהחלימו ממחלת הסרטן, יוזמה שעכשיו לא ברור מה יהיה עליה, ואילו החבר גיא אריאלי סיכם: "זו הייתה זכות להכיר אותו". 

"אנשים": ראשון עד שלישי ב-18:50 בקשת, ערוץ 2