יאיר לפיד

האם הוא התקמבן על לימודי דוקטורט? למה הוא מוחק מעמוד הפייסבוק שלו תגובות שתומכות בלגליזציה של סמים קלים? למה צריך לקנות כרטיס יקר להופעה בצוותא כדי לשמוע אותו? ובכלל, למה הוא שותק? יאיר לפיד מתחיל לחוש את החום של המטבח הפוליטי על עורו, וכדאי לו להתכונן לכוויות רציניות יותר. במרתפי המפלגות ומשרדי הפרסום בטח כבר מחפשים חומרים הרבה יותר בוערים. סמלי סטטוס ופאר בחייו, נשים בעברו, מעידות אישיות – רק תביאו. ללפיד, הוא גם בטח יודע, לא תהיה זכות להתלונן כמעט על שום דבר.

קרן נויבך

האם אות זכויות האדם שקיבלה היום העיתונאית קרן נויבך יציל אותה מהדחה מרשת ב' - אחרי שהודחה מתפקידה כמגישת מבט שני? טענה רשמית נגדה - אין, אבל מאחורי הקלעים ברור לכל כי היותה עיתונאית ביקורתית מסב אי נחת לשלטון. התוכנית של נויבך, "סדר יום", באמת מצליחה להחזיר למרכז הבמה נושאים שנדחקים הצידה. הבוקר עסקה בלימודי ההיסטוריה שנעלמים מבתי הספר, בפליט שקפא למוות ברחוב בדרום תל אביב, ובמחקר שנגנז על רצח נשים אתיופיות. האם הפרס המקצועי יעזור? העיתונאי איתי לנדסברג, שהודח מתפקידו כעורך מבט שני לפני 4 שנים מיד אחרי שקיבל את פרס סוקולוב לעיתונות, יודע את התשובה.

ועידת שלום בפייסבוק
ואם תהיתם להיכן נעלמה הבלתי נלאות של הנשיא פרס – התשובה אולי היא – פייסבוק. הבוקר נערכה ברשת החברתית ועידת השלום המקוונת הראשונה. התארחו ונאמו: פרס, שרת החוץ האמריקנית הילארי קלינטון, שרון סטון, מאמן ברצלונה  פפ גווארדיולה וסגן נשיא פייסבוק, דיוויד פישר, הבן של סטנלי. בהתחשב בזה שבשבועות האחרונים המלחמות עברו לרשת, זה די הגיוני לעשות שם גם ועידת שלום. זה אולי לא יועיל, אבל במלחמות האלה נהרגים קצת פחות.

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> כל הכתבות של אנשים