הסכסוך הפוליטי של השנה

במקום הראשון עם 33.96 אחוזים מההצבעות - השר ישראל כ"ץ וראש הממשלה בנימין נתניהו: הסכסוך שהתעצם בשבועות האחרונים על רקע המחלוקת סביב עבודות הרכבת בשבת ולווה בחילופי האשמות בין השניים בתקשורת.

במקום השני עם 33.02 אחוזים - שר הבטחון לשעבר בוגי יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו: העימות המתוקשר בין השניים שהביא בסופו לפרישתו של יעלון מהממשלה.

במקום השלישי עם 14.95 אחוזים - יו"ר האופיזיציה בוז'י הרצוג וח"כ שלי יחימוביץ': על רקע המו"מ המעורפל של הרצוג עם נתניהו בנושא כניסת מפלגתו לממשלה בראשות הליכוד, יחימוביץ', שעמדה בראש מפלגת "העבודה" במשך תקופה לא חסכה בביקורת כלפי ראש המפלגה הנוכחי.

במקום הרביעי עם 11.37 אחוזים - ח"כ אורן חזן מול ח"כ איילת נחמיאס-ורבין:  לטענתה של נחמיאס-ורבין, חזן כינה אותה "תת-אדם" כשפגש בה בדרכה לרכבה בחניון משכן הכנסת והיא לא נשארה חייבת והשיבה לו, מה שהוביל לעימות קולני בין השניים בין הרכבים בחניון.

במקום החמישי עם 6.70 אחוזים - השרה מירי רגב והשרה גילה גמליאל: חברות הכנסת הבולטות של הליכוד מצאו את עצמן בחילופי דברים קשים בהזדמנויות שונות וביניהן הסכסוך המתוקשר בו גמליאל כינתה את רגב "פופוליסטית" וזו מצידה לא נשארה חייבת ואמרה שמקומה של גמליאל לא בליכוד.

הפוליטיקאי המזגזג של השנה

במקום הראשון עם 39.47 אחוזים - ח"כ בוז'י הרצוג שלמרות שהבהיר שלא יכנס לממשלה בראשות נתניהו, בחר לשאת ולתת בנושא עם ראש הממשלה הרחק מעיני המצלמות.

במקום השני עם 32.34 אחוזים - ח"כ אביגדור ליברמן שהצהיר שלא יצטרף לממשלת נתניהו, ביקר את ראש הממשלה וכינה אותו שקרן ורמאי אך כשהוצע לו תיק הביטחון במקומו של יעלון, חזר בו מחלק מאמירותיו ונכנס לממשלה.

במקום השלישי עם 28.19 אחוזים - ח"כ יאיר לפיד שבמהלך השנה האחרונה עשה מאמצים להתחבב ולהתקרב למגזר החרדי וראשי הסיעות, אם זה בכך שהצטלם עטוף בטלית בכותל המערבי ואם זה בהכרזה הפומבית: "אני איש מאמין".

האמירה האומללה של השנה

מקום ראשון - ח"כ זוהיר בהלול: "הדוקר מחברון אינו מחבל" עם 35.14 אחוזים מההצבעות.

מקום שני - ח"כ בצלאל סמוטריץ': "טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה עוד 20 שנה" עם 21.56 אחוזים מההצבעות.

מקום שלישי - דבריו של ח"כ לשעבר יוסי ביילין בעקבות מותו של פואד בן אליעזר ז"ל עם 16.13 אחוזים מההצבעות.

מקום רביעי - ח"כ ענת ברקו: "אין פ' בערבית" ולכן המילה פלסטין לא הגיונית עם 14.43 אחוזים מההצבעות. 

מקום חמישי  - ח"כ אורן חזן לח"כ הנכה קארין אלהרר: "צריכה שעיסאווי יעזור לך?" עם 12.73 אחוזים מההצבעות.

הפוליטיקאי שהשקיע בלמשוך תשומת לב

במקום הראשון עם 42.65 אחוזים - השרה מירי רגב על הסערות סביבה מאז כניסתה לתפקיד שרת התרבות, הכותרות שסיפקה לאתרי החדשות ושערי העיתונים, השמלה שלבשה בפסטיבל קאן והחיבוק הצמוד עם המדליסט אורי ששון.

במקום השני עם 34.87 אחוזים - ח"כ אראל מרגלית על הסרטון "תחזירו לנו את המדינה קיבינימט" שנועד להעביר ביקורת על מחנה הימין בראשות בנימין נתניהו.

במקום השלישי עם 22.48 אחוזים - ח"כ אורן חזן על הריב המתוקשר עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין והעדויות המביכות מעברו בבורגס.

האישה החזקה בממשלה

מקום ראשון: ח"כ איילת שקד - שרת המשפטים עם 52.17 אחוזים

מקום שני: ח"כ מירי רגב - שרת התרבות והספורט עם 34.06 אחוזים

מקום שלישי: ח"כ גילה גמליאל - השרה לשיוויון מגדרי עם 13.77 אחוזים

 

האיום הכי גדול על בנימין נתניהו

מקום ראשון: שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ עם 32.02 אחוזים

מקום שני: ח"כ יאיר לפיד עם 24.59 אחוזים

מקום שלישי: שר החינוך לשעבר גדעון סער עם 20.04 אחוזים

מקום רביעי: שר החינוך נפתלי בנט עם 9.71 אחוזים

מקום חמישי: שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון עם 8.68 אחוזים

מקום שישי: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עם 4.96 אחוזים

ספיישל סיכום השנה בפוליטיקה של "אנשים" הערב ב-18:50