נראה שהמשבר בין שר התחבורה ישראל כ"ץ לבין ראש הממשלה נתניהו אינו מתקרב לסיומו. אחרי שבסוף השבוע שעבר הצליח לאשר את העבודות ברכבת ישראל במהלך השבת למרות הלחץ שהופעל מצד המפלגות החרדיות, השבוע אותו לחץ הכניע את ראש הממשלה שביטל את העבודות למרות דרישותיו של כ"ץ. במהלך יום שישי החלה להתגבש חזית אחידה של הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף והרב הראשי האשכנזי, דוד לאו שדרשה בתוקף שלא לקיים את העבודות בשבת בטענה ש"לא ניתן לקבוע שבקיום העבודות ישנו חשש פיקוח נפש דוחה שבת". במקביל, פנתה יו"ר מרצ זהבה גלאון למנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר בדרישה להמשיך את העבודות כסדרן, בהתאם לאישורי העבודה ולחוק - גם בשבת. "לראש הממשלה ומנהל הסגל של משרדו אין סמכות להורות על הפסקת עבודות התשתית", אמרה גלאון.

אמש (שישי) בסמוך לכניסת השבת פרסמה לשכת ראש הממשלה את ההודעה בדבר השהיית העבודות והדרישה להביא את הנושא להכרעה תוך 72 שעות. עוד בהודעתו תקף נתניהו את כ"ץ בחריפות ואמר: "אין דרך להבין את פעולותיו של כ"ץ אלא כניסיון מכוון להביא למשבר מיותר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה".

השהיית עבודות התשתית שתוכננו הביאה לכך שכבר במוצאי השבת יהיו שיבושים כבדים בתנועת הרכבות ובין תחנת תל אביב לבין תחנות חיפה לא תתקיים תנועת רכבות כלל. בין הנוסעים שיפגעו כתוצאה מהחלטה זו ישנו רוב גדול של חיילים שללא רכבות פעילות, לא יוכלו להגיע לבסיסים.

בנימין נתניהו וישראל כץ (צילום: אפי שפריר, פלאש 90, חדשות)
נתניהו לכ"ץ: "מנסה לערער את יציבות הממשלה" | צילום: אפי שפריר, פלאש 90, חדשות

על פי ההודעה, לאחר שהתקבלו דיווחים סותרים ממשרד התחבורה על נחיצות העבודות, החליט ראש הממשלה שלא לקיימן בשבת, דבר שיצר משבר אמון חריף בינו לבין שר התחבורה, ישראל כ"ץ.
יממה בלבד לפני סערת העבודות ברכבת ישראל, נשמע שר התחבורה בקטע מראיון לחיים אתגר ב"אנשים" שפורסם במהדורת החדשות של ערוץ 2 כשהוא מטיל ספק בהכרח שראש הממשלה יתפקד גם כשר התקשורת. "אני חושב שצריך למנות שר תקשורת", אמר כ"ץ, "אני חולק על ראש הממשלה בעניין הזה. הטיעון שמושמע שכאילו כדי למנוע לחצים רק ראש הממשלה צריך להיות שר התקשורת - אני לא מקבל אותו".
שר התחבורה כץ, ארכיון (צילום: חדשות 2)
"זה לא הראיון האחרון שלי בתור שר" | צילום: חדשות 2

על רקע המחלוקות בין כ"ץ לבין ראש הממשלה בנוגע לעבודות ברכבת ישראל בשבת וסביב סוגיות נוספות הקשורות במאבקים פנימיים על הנהגת הליכוד, גובר החשש לכך שנתניהו יפטר את כ"ץ כבר בתחילת השבוע
בהמשך לדבריו על תפקידו של ראש הממשלה כשר התקשורת בראיון לחיים אתגר שישודר הערב ב"אנשים", כ"ץ מדגיש שאינו חושש מפיטורים מהממשלה: "זה לא הראיון האחרון שלי בתור שר".

>> הראיון המלא עם שר התחבורה ישראל כ"ץ הערב ב-19:15 ב"אנשים"