אבי דיכטר מבולבל - מצד אחד פולני מצד שני בדואי. במפגש פוליטי ברהט, אבי דיכטר ינאם בערבית, יש מוזיקה, יש הגברה, שמו גחלים לנרגילה אבל האש מבוששת לבוא. הבדואים מאמינים בכוחות על טבעיים, וככל הנראה גם דיכטר. בפריימריז האחרונים הוא הגיע ב"קדימה" למקום הרביעי מארבעה עם שישה אחוזים, ועכשיו הוא רץ שוב. "אבי דיכטר מאוד מוערך ומאוד מכובד בכל המגזר הבדואי" מספר עו"ד מוניר אלקרנאווי, תושב רהט.

>> כל מה שרציתם לדעת על אבי דיכטר

בן לניצולי שואה

אבי דיכטר נולד בשנת 1952 לשיקה, עובד ב"סולל בונה" ולמלכה, עקרת בית, ניצולי שואה שבנו ביתם באשקלון. בתיכון הכיר את אילנה, פעם מורה והיום אמנית וציירת. הוא ביקש שתתפור לו מכנסיים, היא סירבה ומאז הם ביחד. יש להם שלושה ילדים וארבעה נכדים. אחרי שירות מפואר בסיירת מטכ"ל הצטרף לשב"כ. הוא התחיל כמאבטח מטוסים של "אל על", למד ערבית והתקדם בארגון. כשהיה ראש מרחב דרום, חוסל "המהנדס" יחיא עיאש, וכראש השב"כ בתקופת האינתיפאדה נפרד גם מהשייח' אחמד יאסין ובכירים נוספים.

לא היה שום דבר בילדותו שרמז על עתידו המפואר בשב"כ, למעט אולי דבר אחד - "הוא היה יפהפה, עם שיער בלונדיני, עד גיל 4 לא חשבו שהוא בן. כמו בת" מספרת מלכה דיכטר, אימו. גם בארגון גילו את הפוטנציאל הבלונדיני של דיכטר, ולא רק במבצעים הוא התחפש, גם במסגרת הווי היה ה"יהודה ברקן" של השב"כ.

"נגמר עידן ציפי לבני"
לפני כשש שנים מיד עם הפרישה משירות הביטחון, בלי חופשה ובלי צינון, נכנס לפוליטיקה. הוא היה אז רכש נוצץ שהביא אריק שרון ל"קדימה", והוצנח ישירות לתפקיד השר לביטחון פנים. "כללי המשחק בפוליטיקה לא דומים בכללי המשחק במערכות שאני מכיר, ששם הקריטריון היחיד להתקדם הוא האם אתה טוב" מסביר דיכטר. "הוא מתחיל להיות מתאים לזה, הוא לא התאים לזה לטעמי" מודה אילנה דיכטר, אישתו של אבי על כללי המשחק בפוליטיקה. "העובדה שמדינה באה לפני משפחה, מוציא אותם מדעתם. אני כך מנהל את חיי" מסביר אבי דיכטר.

למרות הסקרים והעובדה שאיש מחברי הכנסת של "קדימה" אינו מתייצב לימינו, הוא מבטיח לא לחבור למופז ולרוץ עד הסוף. "נגמר עידן ציפי לבני בקדימה, לפעמים צריך לדעת שאין לך את זה" טוען דיכטר.

>> כל מה שרציתם לדעת על אבי דיכטר

>> אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50