דורון שפר הוא אחד משחקני הכדורסל המצליחים ביותר שצמחו בישראל. הפריצה הגדולה שלו הייתה במדי הפועל גליל עליון, משם הוא דילג לליגת המכללות האמריקאית היוקרתית, ואחרי שרשם הישגים מרשימים במכללת קונטיקט הוא בחר לחזור לארץ הקודש ולשחק במכבי תל אביב. לימים הוא הפך לאחד הסמלים של הקבוצה, אבל דווקא בנקודה הזאת, כשהוא בשיא התהילה, הוא בחר לפרוש מהקריירה בספורט ולחפש את עצמו מחדש.

הדרך הייתה לא פשוטה, הוא התנסה בסמים, נלחם במחלת הסרטן והתגרש מאשתו, אבל נראה שהמסע הארוך הוכיח את עצמו: בשנים האחרונות דורון מצא את מה שחיפש בחיי הרוח, והוא מנהל אורח החיים כשר למהדרין מאז שחזר בתשובה. "החזרה בתשובה זה משהו הרבה יותר עמוק מהכיפה והציצית, זה תהליך נפשי. בשבילי זה המידות הטובות, ככל שאני בן אדם יותר טוב אני מרגיש קרוב יותר לקב"ה", הוא מסביר.

קואוצ'ר מסוג אחר

דורון ואשתו טליה, קיבלו על עצמם "עול מצוות" כלשונם, והם מנהלים אצלם בבית מרכז אירוח וטיפול ברפואה אלטרנטיבית. הרבה אנשים רואים בו מדריך רוחני, אבל שפר מעדיף לכנות את עצמו מאמן אישי בלי כדורים, תרתי משמע: "אבא שלי רצה שאני אהיה מאמן וזה מה שאני, מאמן, או קואוצ'ר- אבל מסוג אחר", הוא אומר.

התהליך הארוך שעבר טלטל לא רק את חייו שלו אלא גם את חיי האנשים הקרובים לו ביותר. זה אמנם לקח לו זמן, אבל הוא הבין שהוא לא מוכן לוותר על עצמו כדי לרצות אנשים אחרים: "לכל מטבע יש שני צדדים, יש פה גם את הצד שלי, אני לא יכול להישאר בכדורסל בגלל שאבא שלי כועס או עצוב, לחיות את החלום שלו לא נחשב חלק ממצוות כיבוד אב ואם בעיניי".

הכתבה המלאה הערב ב"אנשים", 18:50, ערוץ 2