השואה ככשלון העם היהודי

הקהל בהרצאה של א.ב יהושע בסוף השבוע זז מן הסתם באי נוחות בכסא. "מעולם לא שמעתי את היהודים מנתחים את השואה ככישלון של העם היהודי", אמר יהושע. " למרות כל הנורות האדומות שדלקו כל הדרך בהיסטוריה, העם היהודי לא הבין מה מצפה לו ולא התכונן". התגובות זועמות, אבל יהושע צודק. אנחנו פשוט ויתרנו על בחינה מפוכחת של הטרגדיה הגדולה בתולדותינו. הצמדנו מיד את המילה "גבורה" ל"שואה" כדי להגן על זכר הנספים ועל הניצולים. אז אולי דווקא עכשיו, כשיש מי שמדבר על שואה שנייה, רצוי להשאיר בצד את האמוציות ולהשתמש בהיגיון קר.

הלכלוכית של עולם הכדורגל

אין מי שלא התפעל השנה מהסינדרלה של עולם הכדורגל - עירוני קריית שמונה, שבאה משום מקום וכבשה את ליגת העל. אלא שלמרות ההצלחה ההיסטורית, נפרד הבעלים איזי שרצקי ממאמנו רן בן שמעון, והפרידה מכוערת. שרצקי תקף הבוקר בגלי צה"ל את בן שמעון, והאשים אותו במניפולציות ובהדלפות. בן שמעון בחר לא להגיב, אולי כי הערב, אם ינצח את הפועל תל אביב, הקבוצה תוכתר רשמית כאלופה. עצוב, כי סוף כזה לסיפור של קרית שמונה ממש לא היה צפוי. כנראה שלמרות הכל, בכדורגל הישראלי אין מקום לסינדרלה, רק ללכלוכית.

על חתונה ואהבת חינם
רק אדם אחד מסוגל לקבץ באותו מקום את גאולה עמיר ואליקו, את מרגלית צנעני ואביגדור פלדמן, את איתמר בן גביר וסלים טועמה. לאיש הזה קוראים ארי שמאי, ודמויות צבעוניות מכל הז'אנרים זרמו בחמישי בערב לחתונה שלו ושל בחירת לבו ירדן. לערב אחד כל המחלוקות והפרובוקציות נשארו בבית, והדיווחים מספרים על חתונה שמחה ומלאת אהבת חינם. חבל ששמאי לא מתחתן כל יום.

>> קורין אלאל: "אם אדם לא חזק נפשית, אגיד לו לא לצאת מהארון"

>> אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50