לפני כשלוש שנים, פרופסור דן שכטמן רשם הישג יוצא דופן כשזכה בפרס נובל לכימיה על גילויו בתחום מבנה החומר. אחרי שהגיע להישג הגבוה ביותר בעולם האקדמיה, נראה שהוא כבר מסתער על היעד הבא: לפני מספר ימים הוא החליט להכריז על מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה. היו שהרימו גבה כששמעו על המועמד החדש במירוץ, בעוד הוא מתעקש להבהיר שמה שמעניין אותו זה האפשרות לשנות ולא המעמד: "אני זוכה לכבוד אדיר בעולם. אני לא מבקש את תפקיד הנשיאות בשביל זה, המילה 'כבוד' לא בלקסיקון שלי".

"אני רוצה את המשרה כדי להשפיע"

בעוד רבים מאזרחי ישראל קיוו לראות את הנשיא המכהן, שמעון פרס, ממשיך לקדנציה נוספת כנגד כל הסיכויים, מספר פוליטיקאים מימין ומשמאל כבר הודיעו על שאיפתם לרשת את מקומו. מאחר שחברי הכנסת הם אלה הבוחרים מי יהיה הנשיא הבא, יש הטוענים שהתוצאות מושפעות מכל מיני אינטרסים ודילים פוליטיים שנסגרים בין כתלי הכנסת, מה שממזער את הסיכויים של מועמדים מבחוץ. שכטמן מסרב לוותר מראש ושומר על אופטימיות: "אני מקווה לזכות לתמיכה מרוב חברי הכנסת. אם הם יחשבו שמישהו אחר מתאים ממני לייצג את ישראל מול העולם ומול האזרחים הם יבחרו במישהו אחר. ראיתי שרובי ריבלין מוביל במירוץ ואני אחריו, אבל אנחנו נמצאים רק 10 ימים אחרי שהכרזתי על מועמדותי", הוא אומר.

למרות שבמערכת הפוליטית מעריכים את סיכוייו כקלושים, הוא מצדו טוען שיש לו יתרון על פני כלל המועמדים שמגיעים מהביצה הפוליטית: "אני שונה מכל היתר כי אצלם זה קידום. אצלי זה לא, אני בא לעבוד. אני רוצה את המשרה כדי להשפיע ולעשות את מדינת ישראל יותר טובה לאזרחיה כדי שהדורות הבאים ישמחו לחיות כאן, זו המטרה".

הכתבה המלאה תשודר הערב ב"אנשים", 18:50, ערוץ 2