"עומר אדם, אתה רק בן 19, וכבר הספקת את מה שאנשים לא מספיקים בחיים שלמים", כך נפתח הראיון איתו בתוכנית "אנשים", שתשודר מחר בערוץ 2 בשעה 18:50, ובה יתייחס לראשונה ל"פרשת מרגול".

"כן. צריך להתרגל לזה. לפעמים זה מפחיד", עונה אדם. "כי זה כבר נהיה יותר גדול ממך ואתה לא יכול לסגור את העסק ולהגיד 'תודה רבה ביי'. אני לא יכול פתאום לקום עכשיו, לעזוב וללכת, והיה רגע שחשבתי על זה. הייתי בתוך הופעות, ועוד הופעות ועוד הופעות, והקלטות ובתוך אולפנים, והבסיס והזה, וכבר אין לך זמן לכלום, אין לך זמן לחברים, אין לך זמן לנשום. ובאיזשהו מקום אתה גם.. זה מבאס, כי אתה רוצה להיות רגיל כזה, ואתה חי בסוג של בריחה מעצמך, או אני לא יודע ממה".

המשבר שחווה הוביל את אדם להתחיל לכתוב שירים. "כתבתי שלושה שירים", הוא אומר, "היתה לי תקופה, סוג של משבר, שלא ידעתי מה לעשות עם עצמי, זה כן המקצוע הזה והקריירה, להמשיך איתם, לא להמשיך איתם, מה לעשות. ומזה יצא השיר 'מה לעשות', שבו כתבתי מהר את מה שהרגשתי באותו רגע: 'למה למה ככה זה קורה, כל פעם לא יוצא מזה, יושב חושב מה לעשות ולא מוצא תשובות'. המשבר הזה בא בעקבות הרבה עבודה והרבה לחץ שאולי בגיל הזה זה באמת קשה מדי לקבל את זה ולעכל את כל זה, ויכול להיות שבגלל זה".

משפחת האדם

בסיור בביתו במושב משמר השבעה מראה עומר אדם את יחידת הדיור הנפרדת בה עברו עליו שנות נעוריו - ביתן עם קירות שקופים שעושה לו אסוציאציה ל"אולפן השקוף" המפורסם של ערוץ 24. "אמא שלי מעבירה כאן עכשיו כל מיני סדנאות של מעגלי הקשבה ודיבור מהלב. זה מקום רוחני. יש איזה מקום שאני מתחבר לנושא הזה", הוא עומר ומתגאה גם בפסלוני חיות שיצר בזמנו בחוג פיסול. "לבית שלנו אתה נכנס באווירה של הודו, משהו שאנטי, אווירה רגועה, פסטורלית, ככה בכיף". משם הוא מוביל לשולחן הסנוקר שנמצא תחת גג אחר בחצר. "אני עוד לא שחקן כזה מיומן אבל אני בתהליך של למידה". ליד השולחן ניצב רכב שטח מפואר, ספק טרקטורון ענק ספק ג'יפ, שאדם מבטיח שסיבוב נסיעה בו הוא כלי מצוין לבדוק עמידה במצבי לחץ.
משם לחדר הפרטי של אדם, שמאובזר בטלוויזיה עם מסך פלזמה, מחשב ומערכת סטריאו. לפתע מתגלה על מעקה המדרגות בבית זוג אזיקים תלוי. "אזיקים... כן.. זה יפה... זה נותן לבית כזה... נותן לבית אווירה...", אדם מסביר בחיוך נבוך.

עומר אדם קיסריה 2 (צילום: שרון רביבו)
משפחת אדם בהופעה של עומר בקיסריה | צילום: שרון רביבו

בתוכנית "כוכב נולד" נחשף שאדם לא אמר אמת בנוגע לגילו, והיום הוא מתייחס לנושא: "מגיל 13 אני אומר שאני בן 17. והייתי שם בן 15 ו-9 חודשים או 8 חודשים. במהלך העונה גם ככה הייתי מגיע לגיל 16, וחשבתי שזו העונה האחרונה, אז אמרתי, מה זה עכשיו משנה חודשיים. בדיעבד אני חושב שזה עשה יותר טוב".

באותה שנה הכיר את אסף אטדגי, שהיה גם מנהלה של מרגול, ששפטה את אדם ב'כוכב נולד'. עומר ולה על במות, מופיע בעשרות מועדונים בפריפריה ולאט לאט מתקדם לכיוון המרכז. "באתי מהמועדונים והקלטתי שירים שהתאימו למועדונים", הוא אומר. "לא חשבתי על רדיו אלא על מה אני אוהב ומה שאנשים יאהבו לפי דעתי. מה שקרה יותר זה היו טיוב, שקהל כאילו.. בעצם מצפיות ביו טיוב הגעתי לקיסריה".

אין תמונה
מתייחס לראשונה ל"פרשת מרגול". עומר אדם ואסף אטדגי מדליקים נרות חנוכה

-עד כמה אתה מעורב בניהול שלך?
"מעורב בהכל. בהתחלה לא הייתי כל כך מעורב. אתה נכנס לעולם שאתה לא יודע מה מו מי. מס הכנסה, מע"מ, חשבוניות וזה. בכל זאת, אתה ילד בן 16. זה גם משהו שאתה ל יודע מה זה, לא מלמדים את זה בבית ספר. עכשיו, בשנה שנה וחצי האחרונות אני יותר נכנס לעניין, מבין שזה עסק, ושזה עסק שלך, אתה צריך לנהל אותו, הרי מי ינהל אותו? בסוף זה אני".

"איפשהו בפנים אני כן קרבי"

בינואר 2012 עומר אדם מתגייס לחיל חימוש והופך לחייל הכי מפורסם בצה"ל. "יש חשש שעוד כמה שנים יצבוט לי משהו שלא עשיתי את זה עד הסוף, אבל אולי יהיו דברים שיפצו על זה, כל מיני זיכרונות מדברים אחרים שעשיתי באותה תקופה, יאזנו בין האכזבה לשמחה ויהיה בסדר".

עומר אדם מונה את שמות כל בני המשפחה, כולל אביו שהיו קצינים גבוהים בצה"ל ועל עצמו הוא אומר: "גם אם לא הייתי חייל בשירות קרבי כמו שצריך, אני מאמין שאיפשהו בפנים אני קרבי. דווקא טוב להופיע בקיסריה ושיום אחרי זה יגידו לי לעשות עבודות רס"ר. זה מכניס לך קצת פרופורציות לחיים. מסגרת זה דבר חשוב. אם לא היה לי את הצבא בכלל, ובגיל כזה, אתה יכול פתאום לברוח מעצמך ולהסתחרר, זה משהו שמבלבל".

עומר אדם מסיים טירונות (צילום: באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)
עומר אדם מסיים טירונות | צילום: באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

"בחו"ל אני מנסה להתחיל עם בחורות"

עד לפני שנתיים היתה לעומר אדם חברה קבועה. בתקופה האחרונה, למרות ההצעות, הוא מעדיף להיות לבד. "יש הצעות, כן, אבל זה לא... אני לא רוצה לדבר עכשיו על בחורות. יש מחזרות, אבל עזבי, פו, חם לי, נהייתי אדום, אני נבוך כי לא בא לי להגיד שיש מחזרות".

"יהיה את הגיל שארצה להפסיק עם השטויות ולהיות רק עם בחורה אחת. אחת הבעיות הגדולות הן שאני לא יודע אם הן איתי כי אני מוצא חן בעיניהן או בגלל שאני 'עומר אדם'. בחו"ל אין את זה שבאים אליך בגלל מי שאתה, אז בחו"ל אני כן מנסה להתחיל עם בחורות".

אמא יש רק אחת

עד שתבוא האישה שלו, עומר אדם חוזר לאשה הראשונה בחייו - אמא שרון, שמתיישבת בסטודיו הרוחני המיוחד שלה ומסבירה: "אנחנו יושבים כאן, מדברים מהלב, לומדים להקשיב לעצמך ולאחרים". ועומר אומר: "עבור מי שלא מכיר את הדינאמיקה הזו – זה קצת מביך, אבל עם השאלות לאט אתה נפתח ונפתח, וזה קטע כאילו, יש בזה...".

אחרי הדברים האלה אמא מברכת את עומר: "עומר אני אוצה לברך אותך להיות תמיד שמח, תמיד לדעת להיות שמח בחלקך, גם אם זה הדבר הכי קטן, ובשעה של קושי לברך על הקושי כמו על הדברים הטובים".
ועומר מברך: "אני רוצה לברך אותך אמא שתישארי כמו שאת, וגם כשאני מסתובב ובא ולא מדבר הרבה, בסוף אני אדבר אולי קצת, ואני אוהב אותך, וזה חשוב גם כל מה שאת בשבילי ושאת דואגת לי ככה וזה, וזהו".
לסיום הוא מקבל מאמא נשיקה ואת התואר "נסיך".

בשבוע הקרוב, ביום רביעי ובמוצ"ש הוא יופיע עם ילד הפלא הטורקי ממט דאש בשתי הופעות מיוחדות בחיפה ובנמל תל אביב.

הראיון המלא עם אדם, ובו גם התייחסות ראשונה לפרשת מרגול, ישודר ביום ראשון בתכנית "אנשים" ב-18:50