בנוף המטה הכללי של צה"ל, טל רוסו הוא ציפור נדירה. רווק בודד בין חבורה של אלופים נשואים שקנה לעצמו תדמית של בליין חובב נשים. קצין מוערך שהספיק לעזוב את הצבא פעמיים ולחזור, חבר פורום מטכ"ל שמעולם  לא עבר קורס קצינים. "הוא לא היה צריך לעבור קורס קצינים, המנהיגות, המקצועיות, הדרישות מעצמו לפני הדרישות מאחרים, יש לו את זה. עובדה שהצליח לו" מספר אלוף במיל' משה קפלינסקי, חברו של רוסו ומפקדו לאורך השנים.

ההילה ההירואית של טל רוסו

מעל לכל, עוטפת את רוסו הילה הירואית, ובכל יחידה שבה עבר ועליה פיקד רצות אגדות אורבניות על חוסנו יוצא הדופן. "האגדה שהוא הרים ג'יפ, חיה נושמת ובועטת וככל שהשנים עוברות אני מעריך שעוד יגידו שהוא גם הרים משאית" מודה אריק שור, חברו של רוסו אשר גייס אותו ל"שלדג". אבל מאז שנכנס לתפקידו כאלוף פיקוד הדרום, תדמית ה"רמבו" הכל יכול של רוסו נסדקה.

את עיקר האש ספג לאחר שסומן על ידי שר הבטחון, אהוד ברק, כאחראי למחדל שאיפשר את מתקפת הטרור בערבה שגבתה את חייהם של שמונה ישראלים. רוסו הוא האיש שאפשר לפתוח את כביש 12 למרות ההתראות, אך בניגוד למקובל במחוזותינו, רוסו נטל על עצמו את האחריות. "הוא אפס פוליטיקה, התמימות שלו הורגת אותו כל פעם" מסביר רון רוסו, אחיו של טל. "זה מי שהוא", מוסיפה אחותו, סיגל רוסו,  "לא דואג לכסא או לתפקיד הבא אלא דואג לעשות את המשימות שיש לו עכשיו בצורה הטובה ביותר".

קצין מבלי לעבור בבה"ד 1

טל רוסו נולד בשנת 1959 וגדל בקיבוץ חולתה. אימו הייתה פלמ"חניקית ואביו שירת בתפקידי בטחון שונים. כשהיה בן 11 הוריו נפרדו ואביו הפך לבן הזוג של אימה של העיתונאית ליאת טימור. כנער נחשב רוסו כדורסלן מצטיין, תחביב שמלווה אותו עד היום.  בשנת 1978 התגייס לשלד"ג, יחידת העילית של חיל האוויר. רוסו סירב לצאת לקורס קצינים והשתחרר, רק כדי לחזור ליחידה במלחמת לבנון. בעקבות מבצעים מיוחדים אותם הוביל במלחמה בעודו סמ"ר, הוענקו לו באופן חריג דרגות סרן מבלי שביקר בבה"ד 1. "אני גאה להיות אשם בכך שטל הוא קצין ללא קורס קצינים. לא בזבזנו זמן על קורס" מודה תא"ל גיורא ענבר, מפקדו של רוסו בשלדג.

אחרי המלחמה רוסו עורק משלדג לסיירת מטכ"ל, שם שימש כסגנו של מפקד היחידה דאז, בוגי יעלון. בשנת 1987 רוסו מחליט ששוב נמאס לו והוא שוב עוזב את הצבא. בשתי התקופות באזרחות ניסה את מזלו בכמה עסקים: "הוא עבד בהובלה" מספרת אחותו סיגל. "עסק בספריית וידאו ועשה קורס שיאצו" מוסיף אחיו רון. אחרי שנתיים באזרחות הוא מבין שכל זה לא בשבילו הוא חוזר לצה"ל, ולאחר מלחמת לבנון השנייה, מועלה רוסו לדרגת אלוף.

"הוא נשוי לצבא"


במהלך השנים פורסם כי ניהל רוסו מערכות יחסים רבות וברזומה שלו נמצאות עיתונאית, עובדת במשרד ראש הממשלה וגולת הכותרת - יעל אבקסיס, כשלפני כעשרים שנה, אבקסיס ביקשה את מספר הטלפון של רוסו אחרי שפגשה בו במסיבה. אך מערכת היחסים המשמעותית ביותר של רוסו הייתה עם כרמית חומש, שאותה הזכיר גם בנאום הכניסה שלו לפיקוד דרום. הזוגיות הארוכה יחסית בין השניים לא החזיקה לבסוף מעמד והיום הם חברים טובים. "הוא נשוי לצבא" מודה אחיו. גם היום כאלוף עסוק, הוא מקפיד לעסוק בתחביבים הישנים. בימי שישי הוא רץ עם קבוצת חברים ובשבתות תוכלו למצוא אותו במועדון הקיאקים ביפו. בחודשים האחרונים הוא מנהל זוגיות עם השחקנית והדוגנית נטלי עטיה. השניים אף בילו יחד לאחרונה בסוף שבוע של פורום מטכ"ל בחיפה, שבמסגרתו הציג רוסו את זוגתו החדשה.

סגן הרמטכ"ל בקרוב?

במקביל לזוגיות החדשה עם נטלי עטיה, מתמודד הרמבו הכל יכול עם התפקיד המאתגר בחייו. באלוף הפיקוד הוא אחראי על גזרת הדרום הרותחת שלא זוכה למנוחה מאירועים בטחוניים. ירי רקטות על ישובי הדרום ועל הערים השונות, ביניהן אילת, חדירת מחבלים ממצרים והיתקלויות שגבו קורבנות אלו אירועים שבשגרה איתם עליו להתמודד. בימים הקרובים ידע רוסו האם הוא ממשיך להתקדם בדרג הצבאי ומקבל את תפקיד סגן הרמטכ"ל או שיפרוש מהצבא בפעם השלישית והאחרונה. אך אם תשאלו את חבריו, היעד החשוב בחייו של רוסו אותו עליו לכבוש הוא חיי הנישואים. האם עטיה מיועדת להיות הכלה של רמבו?


אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50

>> עו"ד ארי שמאי: "ליגאל עמיר יש חוש הומור"