ארגון ה-OECD פרסם באחרונה דו"ח חדש ומדאיג, שלפיו מדינת ישראל מדורגת במקום האחרון מבין 179 מדינות בשוויון שבין נשים לגברים. זאת, בשבוע שבו סגן השר אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, זכה לתקציב למשרדו "הרשות לזהות לאומית יהודית" בסך 285 מיליון שקלים והודיע על כוונתו להקים מערך שייבחן את התוכניות החיצוניות הנלמדות בבית הספר בישראל, ביניהן תוכניות העוסקות בשוויון ובמגדר.

פאולה רוזנברג הציפה הבוקר (שני) את הנושא בתוכנית "פאולה וליאון". "רציתי להגיד כמה דברים באופן אישי", פנתה פאולה לצופים, "מסתבר שהזעקה שאנחנו כל הזמן זועקות על זה שהזכויות שלנו מופלות, ומי שמסתכל על תהליכי הביניים ורואה שנשים נעלמות מהזירה הציבורית והמקצועית, מסתבר שזו לא איזו מניפולציה נשית. אנחנו באמת צועדים וצועדות אחורה בכל הקשור לזכויות אדם בכלל, ולזכויות נשים בפרט".

"המצב העגום של נשים בישראל קיבל חותמת רשמית. דו"ח שפרסם ה-OCED קבע שישראל נמצאת במקום האחרון מבחינת שוויון מגדרי מכל המדינות הליברליות והדמוקרטיות, כשיפן לצידנו. אני מביטה בבנות המתבגרות שלי כשהן מספרות את החלומות שלהן, וזה מאוד כואב לי לדעת שהשאיפות שלהן נחשבות פחות בעיני מי שמנהיג את המדינה הזאת, נחשבות פחות מאלו של הבנים, החברים שלהן לכיתה שהן לא פחות מוכשרות מהם, אולי לפעמים קצת יותר".

"אבי מעוז קיבל אתמול מהמדינה 285 מיליון שקלים כדי לפקח על בתי הספר שהבנות שלי והבנות שלכם לומדות בהם. אבי מעוז שקיבל את הכסף לפקח על זה, חושב שלימודי מגדר זה תועבה. הוא חושב שתפקידה העליון של האישה זה להביא ילדים ושלשם היא צריכה להיות מכוונת. שיהיה ברור: זה לא חסד עבור הנשים להתקדם לקראת שוויון, זה לא איזו טובה שאנחנו עושים להן. כל המחקרים מוכיחים שככל שהפער בזכויות המגדריות עמוק יותר במדינה, ככה המדינה פחות מתפתחת כלכלית. אי שוויון מגדרי לא פוגע רק בנשים, אלא מעכב את ההתקדמות הכוללת של המדינה ויוצר חברה פחות משגשגת. זה מוכח מחקרית".

"שילה, בתי הבכורה, שאלה אותי כשסיפרתי לבנותיי על הדו"ח: 'אמא, אם לא רוצים לתת לנו את הזכויות שמגיעות לנו, את עדיין בטוחה כמו שאת אומרת תמיד שזו המדינה הכי טובה בשבילנו, בשביל הבנות שלך?'. פעם הייתי נוהגת להגיד להן שזה נכון, שאין לנו עדיין זכויות שוות ושקשה יותר לנשים, אבל נתתי להן דוגמאות לחוקים שאנחנו מחוקקים כאן במדינה שבאים לשפר את המצב. עכשיו? אני לא מוצאת סיפור שמח לספר להן".

"הממשלה מתגאה בכך שלא תחתום על אמנת איסטנבול, שהייתה יכולה לקחת את ישראל קדימה בהגנה על נשים. השר בן גביר מרוקן מתוכן את חוק האזיק האלקטרוני שיכול להציל חיים. הממשלה הנוכחית כמעט נטולת נשים. כשסיפרתי לבנותיי שהתפרסם הדו"ח על זכויות הנשים בישראל, שהן הזכויות הגרועות ביותר בכל המדינות הדמוקרטיות, הן שאלו אותי אם יש להן בכלל עתיד טוב כאן בתור נשים. האמת? אני אפילו כבר לא כל כך בטוחה שמדינת ישראל מגנה עלינו. המדינה הוקמה מתוך המצב בחוץ כדי להגן על יהודים. היום אני יכולה להגיד שאולי היא מגנה על היהודים, אבל לא על היהודיות".