מבצע "תופסים ראש" שיזמו פאולה וליאון למלחמה במכת הכינים, הגיע לשיאו במשדר מיוחד. תחילה, תיארה מנהלת הגן "אגדה של גן", אמילי מצרי, עד כמה התופעה הזו שכיחה. "יש המון כינים, בעיקר בקיץ", סיפרה, "הילדים ממש מתגרדים. אנחנו פונים להורים ומבקשים שיטפלו בבעיה. ההורים אצלנו בגן מאוד קשובים".

"ברגע שאנחנו מגלים ילד שנדבק בכינים, אני פונה לאותו הורה בפרטי ומעדכנת אותו בבעיה. אחר כך שולחת הודעה בקבוצת ההורים: 'הורים יקרים, שלום רב. הכינה נחמה הגיעה לביקור. אנא טפלו בראשי ילדיכם'. אני סומכת על ההורים, הילדים בדרך כלל מגיעים נקיים. יש היענות מאוד גדולה בעניין אצלנו".

דנה ברסון, משפיענית רשת ואמא לשלושה, מצאה פטנט שיסייע להורים במלאכת סירוק והוצאת הכינים. "בתור ילדה, סיפור הכינים זכור לי כמשהו איום ונורא. טיפולים אחרי טיפולים. זה היה מלחיץ. בתור אמא, את נלחצת ברגע שהגננת שולחת בקבוצה הודעה שהכינים הגיעו לגן והילדים מתגרדים. אני מצאתי שיטה".

לדברי ברסון, כל מה שדרוש זה מסרק, מגבון ותכשיר לטיפול בכינים. מכניסים את קצה המגבון אל תוך מסרק הכינים, מרססים את התכשיר על שיער יבש ומתחילים לסרק. בכל סירוק, מעבירים את המגבון צד כך שיקלוט עליו את הלכלוך, הכינים וביצי הכינים. באופן הזה, הוצאת הכינים מתבצעת בצורה נוחה, קלה ובמקסימום סטריליות וניקיון. כשמסיימים לסרק, מוציאים את המגבון שכלא בתוכו את הכינים ומשליכים אותו.

"זה לא רק גימיק ופטנט, זה באמת עובד. אני מקבלת ים של תגובות מהמון אמהות", תיארה ברסון, "ממש מזהים אותי ברחוב. זה הכי פשוט בעולם".

אלברט מוראדי, רוקח מבית המרקחת "אופיר" בנחלת בנימין בתל אביב, הוסיף: "בקיץ יש יותר כינים בגילאים הקטנים יותר, באחוז יותר גבוה. ככל שמתבגרים, זה חולף. אם הורים מגיעים בהיסטריה כי יש כינים, יש פתרון מאוד יעיל וטוב: הדרין ONCE. זה פטנט שמורכב משני חומרים, האחד דימתיקון שמונע חדירת חמצן לכינה, וכך היא לא נושמת ומתה, ועוד חומר שעוזר לחדירה לתוך הביצים. כך, במכה אחת, מטפלים גם בביצים וגם בכינים".