כשאודי כגן היה נער, הוא היה מתעורר בחופש הגדול כל יום בחמש לפנות בוקר. לאבא שלו יוסי היה חשוב לחנך את בנו הקטן למוסר עבודה גבוה.

"היה לו מאוד חשוב שאחי ואני נבוא איתו לעבודה ושנעבוד איתו כדי שיהיה לנו מוסר עבודה טוב", הוא נזכר. "הייתי רק בן 12, היינו נוסעים לתל אביב ובדרך רואים את כל מי שעובד בשעה הזאת, והוא היה אומר לי, 'תסתכל על האנשים האלה ותזכור את זה, יש אנשים שקמים בשלוש ובארבע כדי לסדר ירקות'. ואני תמיד הייתי אומר לו: 'לא אכפת לי, תן לי לישון'".

11 שנים מאוחר יותר התחיל כגן לעבוד בארבע לפנות בוקר. זה היה בעבודה שהוא חלם עליה כל חייו: בנבחרת של "ארץ נהדרת".

"היום, כשאני נוסע לצילומים בארבע לפנות בוקר ורואה אנשים שעובדים בעבודות קשות באמת, בשוק הסיטונאי או בתחנות דלק, אני מבין שזאת זכות אדירה לעשות משהו שאתה אוהב".

אודי כגן לישראל היום (צילום: כפיר זיו)
"היום אני מבין שזאת זכות אדירה לעשות משהו שאתה אוהב" | צילום: כפיר זיו
אתה זוכר את היום שבישרו לך שאתה בנבחרת?

"לא היה אצלי הקטע הזה שמתקשרים, מבשרים לי משהו בהתרגשות ויצאתי להרים כוסית. מולי שגב דיבר איתי ואמר לי שהוא רוצה שננסה לעשות את הדמות של ניסן המאבטח, כי הוא ראה את זה באיזה מערכון קטן אחר שעשיתי והוא אהב את זה. אז הלכנו על זה".

ואז יום אחד אתה מוצא את עצמך על הסט עם אסי כהן וליאת הר-לב.

"לגמרי, זה מטורף. את ליאת הכרתי לפני, כי אירחנו אותה ב'משיח' והיה לי מאוד כיף שהיא שם. אסי זה מישהו שהערצתי כל החיים, מגיל קטן. כשהייתי בן 18 אמרתי שהחלום שלי הוא לעשות משהו עם אסי כהן. עד היום, כשאני מצלם איתו נשמתי נעתקת, למרות שאנחנו כבר חברים.

אודי כגן לישראל היום (צילום: כפיר זיו)
הגיעו ימות המשיח | צילום: כפיר זיו

הוא גר בתל אביב עם בת זוגו אלי (34), אמנית, וילדיהם מתיא (4) וקיקי בת השנתיים ("כשהיא נולדה קראנו לה מאורי, בהמשך זה הפך להיות מאוריקי ועכשיו זה קיקי"). בשבוע הבא תעלה ב"קשת" הסדרה החדשה בכיכובו, "החדש של עומרי גורדון" שיצרו עידו רוזנבלום ואסף שלמון (יום שני, 22:00) ואם עד עכשיו לא התאהבתם בו- זה הזמן.

"מולי שגב דיבר על זה עם רועי הולנדר, הסוכן שלי, ואמר לו שהוא רוצה לראות אותי באודישן. עד אז לא עשיתי אודישן בחיים, וגם לא רציתי. אבל רועי שכנע אותי לעשות את זה, הלכתי, וזה היה אסון. ברמה שאסף שלמון, אחד מיוצרי הסדרה, אמר לי באמצע האודישן: תעשה שנייה את 'משיח'. כשעשיתי כולם צחקו, אבל אני יצאתי בוכה.

"התקשרתי לדנה ואמרתי לה: בחיים אני לא עושה יותר אודישן ואני גם לא מוכן לשמוע שיש אודישן".

- אז איך בכל זאת קרה?

"הבמאי שבסופו של דבר לא ביים את הסדרה התקשר ואמר שהאודישן היה מאוד מוזר. אמרתי לו, כן, ספר לי על זה. הוא ביקש שאבוא בכל זאת שוב, אבל לפני זה שניפגש ונעבוד על זה. עבדנו על האודישן, והגעתי לעוד אחד, שלא היה טוב, אבל היה פחות גרוע.

"אחרי כמה שבועות, הסוכן שלי התקשר אלי לשיחה כללית, ועל הדרך הוא אומר לי: 'זוכר את הסדרה של עידו רוזנבלום? אז הוא דיבר איתי קודם ואמר לי שזה קורה'. אמרתי לו, 'מה, התקבלתי לסדרה?' והוא אמר: 'כן כן, בסוף זה עבד'.

"אני פשוט חושב שהם כל כך אהבו את משיח, שהם אמרו לעצמם שלא הגיוני שזה אותו אחד שעשה את האודישן והחליטו כן לקחת אותי".

- איך הגבת?

"נורא שמחתי, אבל גם נורא פחדתי. הבדיחה עלי היתה שבארבעת ימי הצילום הראשונים עדיין לא הבנתי מי הדמות, אבל בשלב מסוים עליתי על זה. היום אני יודע להגיד שלקחו עלי צ'אנס מטורף".

- בלילה שלפני תחילת הצילומים נרדמת?

"עד היום אני לא נרדם לפני יום צילום. אני תמיד מזיע על הסט (צוחק), אבל ברגע האמת אני תמיד נרגע. הרגשתי שהגעתי למקום שאני מבין על מה מדברים ומבינים אותי, וכולם עם מטרה משותפת.

"אני חושב שהיה לי מזל גדול שלא פגשתי בן אדם אחד בתעשייה שהיה רע אלי. היום היינו בצילומים של 'ארץ' והיתה סצנה רגילה עם יובל סמו בצילומי סדרה לערוץ הילדים, ובגלל שהוא בראש שלי, אוהב לאלתר ולנסות דברים על הסט ולא לפחד מזה, ניסינו משהו שלא כתוב בתסריט ופשוט לא הפסקתי לצחוק".

איך היתה העבודה עם עידו?

"היתה לנו כימיה מטורפת. כנראה שפגשתי רק את האנשים הנכונים בחיים שלי. היו לנו הצחוקים שלנו והשפה שלנו".

>> רוצים להציץ לפייסבוק של זינגר?

אתה קורא ביקורות? טוקבקים?

"לא, כי אני המבקר הכי נוראי של עצמי. אף אחד לא יכול להגיד לי את האמת יותר ממני. טוקבקים אני קורא, אפילו קצת נהנה לקרוא טוקבקים שליליים, כי הם מראים לי שהרבה מאוד אנשים יגידו הכל. אם הבן אדם מתעצבן, זה כן עשה לו משהו ונגע בו, כי הדבר הכי גרוע זה שהוא צופה במשהו וזה לא עושה לו כלום".

 אתה מאלה שהדבר הראשון שהם עושים בבוקר זה לבדוק רייטינג?

"אני לא יודע איך בודקים רייטינג".

היום כשפונים אליך אתה הולך לאודישנים?

"לא, אני לא נמצא בעולם הזה. אני לא מחפש תפקידים. לפעמים נוצר קליק וזה קורה, אבל זה לא שאני מתקשר לסוכן ומבקש ללכת לאודישנים".

אתה רואה את עצמך עושה תפקיד דרמטי?

"כן, תמיד חשבתי שאני יכול להיות שחקן דרמטי הרבה יותר משחקן קומי. זו חתיכת התנשאות המשפט הזה, אבל אני באמת חושב שאני יכול להיות מוצלח בדרמה, כי אני מתחבר הרבה יותר לדברים הקשים. אני לא אוהב מוסיקה שמחה ואני לא רואה סרטים שמחים".

מאחורי כל ליצן מסתתר איש עצוב?

"אני זוכר שכשהייתי ילד נסעתי במונית, והנהג שאל אותי איזו מוסיקה אני אוהב. אמרתי לו הביטלס. ואז הוא אמר לי: 'אה, מוסיקה של דיכאון'. זה מצחיק, כי אני לא החשבתי את זה לדיכאון, אבל הבנתי שהחיים הם לא רק דברים שמחים".

>> הראיון המלא יתפרסם מחר (שישי) במוסף "שישבת" של ישראל היום

"החדש של עומרי גורדון", שני הבא, 10.08 

_OBJסטיילינג:  לימור ריחנה, איפור ושיער: אסף מלמד, עוזרת סטייל: שיר שרגיל, צילום: כפיר זיו

חולצה-סטורי, ג'ינס-קסטרו, ג'קט-קסטרו, נעליים-סטורי, מניה ג'ינס וקסטרו