הצהרתו הדרמטית של שר הביטחון יואב גלנט חוללה סערה פוליטית השבוע, במהלכה ביקר בחריפות את תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש ממנו לקבל החלטות בנושא "היום שאחרי". לאחר אותה הצהרה, רבים הביעו את דעתם על הדברים. ביניהם יו"ר מפלגת הימין הממלכתי גדעון סער, שתקף את דבריו של שר הביטחון בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר), וכתב: "אין חלופה לחיסול חמאס כגורם שלטוני וצבאי בעזה – משם אנחנו עדיין רחוקים. לא שמענו מגלנט מתי מחזירים את תושבי הצפון לביתיהם. תפקיד מערכת הביטחון להוביל להחזרת הביטחון בדרום ובצפון, ולא לחפש תירוצים לאי השגת יעדי המלחמה".

אמש (ו'), סער הגיע לריאיון אצל "אופירה ולוינסון, במהלכו שיתף על אכזבתו מדבריו של גלנט, והתייחס לעמדות המשותפות שיש לו ולראש הממשלה נתניהו בנושא - והאם הן מעידות כי הוא נוטה לחזור לליכוד. " אני מתגעגע לגלנט של הימים הראשונים למלחמה, מאוד הערכתי את הנחישות של שר הביטחון בימים האלה. עם כל הכבוד, מה שהוא אמר היה קשקוש. כולנו יודעים שישראל לא הצטיינה לאורך השנים בלקבוע לשכנים שלה מי ישלוט בהם. אין סיבה לדבר על היום אחרי בצורה ריאלית, בזמן שלא הכרענו את חמאס".

"כולנו יודעים שאף אחד לא ירים את הראש עד שתחסל את חמאס, אז קודם כל יש לצבא ולמערכת הביטחון משימה", מסביר סער. "הרשות הפלסטינית אומרת שהיא מוכנה להיכנס בתנאי קטן, מהלך של מדינה פלסטינית ביהודה ושומרות מעזה וחלוקת ירושלים. אנחנו יכולים להיכנס למלכודת המטורפת הזאת? אין שום אלטרנטיבה, אלה תירוצים שנועדו לכפות על כישלון מוחלט בהשגת יעדי המלחמה". 

אז אתה בעניין הזה עם נתניהו.
"אני לא נבהל מהדבר הזה, אצלי לא הכל זה 'ביבי או לא ביבי'. בעניין הזה נתניהו יותר קרוב לעמדה שלי, כי אני אומר את הדברים בצורה ברורה".

עכשיו אקבל 200 הודעות האם סער בדרך חזרה לליכוד.
"אני מצפצף על זה. אם רציתי לחזור לליכוד, שמו לי שטיח אדום אלף פעמים. לקחתי סיכונים שאף פוליטיקאי במדינה לא לקח במאבק בנתניהו. אני אוהב את עם ישראל".

אסייג השיבה כי תשובתו של סער לא נשמעה נחרצת בעיניה, ושאלה שנית אם הוא בדרך חזרה לליכוד. אותה שאלה הכעיסה את סער, שהשיב לה: "עניתי על השאלה, לא אעשה את הטקס שלך אלפי פעמים, אמרתי לא. גמרתי עם הטקסים שלכם, נתתי לך תשובה ברורה - מי שלא טוב לו, ערב טוב לו", אמר כועס ונחרץ. "גמרת לנהל אותי עם 'ביבי לא ביבי', זה נגמר. עם ישראל נמצא היום במאבק אדיר על קיומו, אם נכשל יש סכנה לקיום ישראל. זה קצת יותר חשוב לי מכל דבר אחר".

הסיבה שאנחנו כושלים במאבק הזה הוא כי ראש הממשלה לא כשיר.
"ראש הממשלה נכשל, הוא לא צריך להמשיך. הוא נכשל לא רק בגלל שהוא היה ראש הממשלה בשבעה באוקטובר, הוא נכשל גם במדיניות שלו כלפי חמאס כל השנים שלו שהוא ראש ממשלה, שזה רוב ה-15 שנים האחרונות. העמדה שלי ברורה מאוד לגבי המשך כהונתו. לא הייתי צריך את שבעה באוקטובר כדי לתמוך בזה שנתניהו צריך ללכת, אני נאבק על זה הרבה מאוד שנים. אבל בשעה הזאת שעם ישראל נלחם זה לא הדבר היחיד בעולמי. עובדה שגם הקדושים שיושבים בקבינט המלחמה, יושבים עם נתניהו היום".

היום אתה לא כתמול שלשלום, זה בגלל פרסום הסקרים? עמדת על אחוז.
"אני רגוע לגמרי ולא מתרגש, יודע שפוליטיקה זה מרתון. בכל הדרך הפוליטית שלי תמיד לקחתי סיכונים. אצלי הכל בסדר, עם ישראל בצרות. אני מכהן תשע כנסות, הייתי חבר בארבע ממשלות, ומזכיר ממשלה בעוד שתיים. אם יום אחד לא אבחר, לא יקרה לי שום אסון. יש לי בבית את האישה הכי יפה וחכמה, משפחה נהדרת, אני אחיה יותר טוב - לא מזה אני מודאג היום. אני מודאג כי עם ישראל נמצא בשעות הכי קשות שלוף ובגל זה הגעתי לחיים הציבוריים. אני מדבר מדם ליבי, ומי שלא מדבר מדם ליבו - לא צריך לייצג את עם ישראל".

טעית כשהתפטרת?
"גנץ לא ייצג אותי בתפיסותיו בקבינט המלחמה, ואני נלחמתי. אבל לצערי, כמי שהיה בהרבה ממשלות, ראיתי איך הקבינט הביטחוני מתדלדל מסמכויותיו ובעצם הכל עובר לקבינט מצומצם שמנהל את הדיאלוג האינטימי עם הדרג המקצועי. אם הייתי מקבל כלים לממש את האחריות בקבינט המצומצם, הייתי נלחם על העמדות שלי שם. קבינט המלחמה הזה נכשל. אני לא רוצה להפוך את זה לעניין פרסונלי, לא משחרר אף אחד מהם מאחריותו".

"הביקורת היום על ניהול המלחמה קיימת גם בפנים. אם נברח מהמלחמה הזאת, היא תרדוף אחרינו", אמר סער והסביר: "אם נשאיר את האיום על תושבי העוטף, אנחנו נאפשר עוד שבעה באוקטובר. יש להם את הכוונה והם אומרים את זה בצורה גלויה. אנחנו נכנס למצב הכי מסוכן. ולכן עם כל הקושי, אנחנו צריכים להמשיך ולהאיץ, גם עכשיו כשנכנסו לרפיח זה בקצב צבי ואיטי".