יאיר לפיד הגיע אמש (שישי) לאולפן של אופירה וברקוביץ', והוא טעון מתמיד. חבר הכנסת מטעם מפלגת כחול לבן הסביר שהם לא יורדים לרמה של המסרים שמגיעים מנתניהו, אבל הם לא פראיירים ומפסיקים לשבת בשקט. "נצטרך לחיות כאן כולנו יחד גם בשלישי, אין גבול לגועל".

"ראש הממשלה מתעסק בדברים עברייניים", טען לפיד, "אני מסתכל על הנהר הזה שמציף את הזוהמה, אנחנו לא שם. אנחנו לא פראיירים של אף אחד, אבל בחיים לא נרד נמוך כל כך, רמיזות מיניות מכוערות, לכלוכים על הרמטכ"לים של צה"ל. נתניהו פשוט הביא גועל למערכת הישראלית ברמות שאי אפשר לתאר".

מה עם השלט שמשווה אותו לארדואן?
"בשנת 2014 בטורקיה הייתה עוד דמוקרטיה, ואז ארדואן משנה את כללי המשחק ואין כבר דמוקרטיה, וזה מה שביבי רוצה. הוא מבין שאם תהיה פה דמוקרטיה הוא הולך לבית סוהר. אם הוא ינצח זאת סופה של מדינת ישראל כמו שאנחנו מכירים אותה. מה שקורה עכשיו זה מסוכן, זה שאחרי 14 שנים הוא בראשות ממשלה זאת השחתה בלתי נמנעת".

"היה סרטון של ראשי המוסד והשב"כ אומרים שהוא מסוכן לביטחונה של ישראל ולחברה הישראלית. המדינה היום הרבה יותר טובה מהשלטון שלה. נכון לא רע פה במדינה, אבל יש לנו משטר רע עם שלטון רע, וראש ממשלה שהורג כל חלק טובה במדינה הישראלית".



מחשיפת ההקלטות של יועצו הבכיר של גנץ, לפיד לא מתרגש אבל כן יש לו חשדות למקור המדליף שלה. "הוציאו איזו הקלטה מבושלת שפעם מישהו אומר משפט לא כיפי. אני לא יודע מאיפה ההקלטה אבל זה נורא מוזר ששלושה ימים לפני הבחירות יוצאת הקלטה, מעניין מי מרוויח מזה. נגיד שיצא איזה משפט לא נעים של יועץ בשכר, לא איש כחול לבן, אני רוצה להזכיר שכל היועצים של ביבי עדי מדינה, לא אמרו עליו איזה משפט, עדי מדינה שהולכים לבית המשפט להעיד נגדו".

לא נמאס לך מכל החרא הזה?
"לא. אני אומר לעצמי כל הזמן דבר אחד, אנחנו משאירים את העולם לחארות? אלה שמביאים את הגועל ינצחו? אני לא אתן להם לנצח כי יש לי ילדים כאן. כמו שאני לא מתעייף להיות האבא של הילדים שלי ככה אני לא מתעייף מהמלחמה בשביל הילדים שלי. אני לא אתן למגעילים האלה לא לנהל לי את החיים ולא את המדינה".