ח"כ אלעזר שטרן מכחול לבן התארח אצל אופירה וברקוביץ' והגיב לקריאות של ראש הממשלה להקמת לממשלת חירום. "אנחנו אמרנו כבר אתמול שאנחנו בעד ממשלת אחדות, נתניהו רוצה לקרוא לזה חירום, אבל זה אחדות", אמר שטרו. כשנשאל האם כחול לבן בדרך לממשלת אחדות וענה: "אני מקווה שכן. נתניהו דיבר עם גנץ אתמול בערב וגנץ דיבר גם עם נשיא המדינה. הוא אמר לנתניהו 'תגיד לצוותים שיתחילו לעבוד', אנחנו מחכים".

מי יהיה ראש הממשלה?
"יש כאן ערכים מתנגשים, אבל זה מצב חירום. שנתניהו יבוא, יגיד מה התנאים שלו. אני אומר לכם דבר אחד – אפשר לפתור את זה".

אתם מוכנים להתגמש?
"המדינה לפנינו. את התנאים ואת פרטי הדברים אנחנו בטוחים שאפשר לפתור".

אלעזר שטרן התייחס גם להפרת הבטחת הבחירות של כחול לבן, שהתחייבה לא לשתף פעולה ולא להישען על הרשימה המשותפת כדי להקים ממשלה. "לא רצינו בחירות קודם כל ולפני הכל. אנחנו חושבים שבחירות זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. אחרי זה רצינו ממשלת אחדות, אמרנו את כל הזמן ונתניהו אמר לא. כשאתה רואה מצד אחד בחירות ומהצד השני לא לממשלת אחדות – אז לך אין ברירה, אתה תקים ממשלת מיעוט".

שיקרתם את הבוחרים.
"נכון שלא עמדנו בהבטחה הזו, אבל אמרנו גם שלא נלך לבחירות וגם אמרנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב אישום. יש לי קצת מניות בקודים אתיים, בין השאר הייתי שותף לניסוח רוח צה"ל. אני לא מכיר מערכת ערכים שאין בה התנגשויות. טוהר הנשק מול חיי אדם לדוגמא. פה אנחנו חיים בהתנגשות – אמרנו שלא נישען על הרשימה המשותפת ואמרנו שלא ניקח את המדינה הזו שוב לבחירות".

"צריך להפסיק את הגזענות הזו"

"אנחנו חושבים שהחברה הישראלית חייבת ריפוי", אמר שטרן. "שלטי החוצות האלה של גנץ וטיבי, זה משפיל אותי. אמא שלי שבאה מאושוויץ לימדה אותי שתי דברים: לוודא שלעולם תהיה פה מדינה יהודית חזקה, לא מדינת כל אזרחיה אלא מדינה יהודית. בחיים לא לוותר על זה. הדבר השני זה לעולם לא להבדיל בין בני אדם. אנחנו חושבים, אז והיום, שהחברה הישראלית צריכה להפסיק את הגזענות הזו".