שעות ספורות לפני כניסת השבת התבצע פיגוע סמוך לקבר שמואל הנביא בשכונת רמות שבירושלים. המחבל שנוטרל רצח שני בני אדם ופצע חמישה אנשים. מרב מיכאלי הגיעה לראיון ראשון מאז הבחירות, לאולפן של "אופירה וברקוביץ'", התייחסה לאירוע הקשה ופנתה לממשלה להוריד את הלהבות, ולהתרכז בדברים החשובים באמת.

"ערב קשה ועצוב, זה ממש מכה בבטן, התוצאות הן כל כך מחרידות. אני רוצה למסור ניחומים למשפחות ואיחולי החלמה מהירה לכל הפצועים. אני לא אעשה בשעה הקשה כל כך את מה שנוהגים בממשלה הזאת לעשות ולתקוף אותם בהקשרים האלו".

"זו צריכה להיות שעה של אחדות ואבל לאומי קשה. אבל אני חושבת שאי אפשר להתעלם וצריך לשאול – האם הדבר הנכון שהממשלה צריכה לעשות, כל ממשלה, זה לא להתרכז באתגרים הביטחוניים הפנימיים והאזרחים שלנו? ולא במקום זה לעשות דברים שקורעים את העם לגזרים ומסכנים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".

את רואה קשר בין הבלגן במדינה בעקבות ההפיכה המשפטית לבין הפיגועים?
"זה ברור שתשומת הלב של כולנו נמצאת במקום אחד, אני לא אומרת שזה מה שמביא את זה, היו פיגועים גם לפני. אבל אי אפשר שלא לראות איך הממשלה הזו מפצלת את הצבא לשרים נפרדים, ועכשיו הם מאיימים לפרק את המשטרה לשוטרים טובים ושוטרים רעים. זה בטח לא מחזק את המשילות או את הביטחון האישי והלאומי שלנו במדינה".

"כשהיה פה את האיום האיראני או איום של חיזבאללה, אף אחד לא הוציא את הכסף. גם לא בסבבים בעזה. האיום בממשלה הזאת זה איום קיומי, זה דבר שקורע את המדינה לגזרים ומאיים על האופי והנשמה שלה, זה מסכן כל אזרח ואזרחית בזה שלא תהיה לו דמוקרטיה, דיקטטורה טובה רק לשלטון".

 איך את מרגישה עם זה שמאשימים אותך בהפסד של הגוש?
"אתם חושבים שרציתי שנפסיד? שישבתי בבית וחשבתי איך נפסיד מנדטים? אני ווינרית, ובלי הנחישות והאמונה העזה שלי במה שאני עושה, לא הייתי מצליחה להרים את המפלגה מהקרשים לפני שנתיים", והוסיפה "הסיפור זה לא אני. ישבתי עם המחקרים והנתונים, התייעצתי עם היועצים, עם האנשים שהכי מבינים, וראינו שהמפלגות עוברות. ראינו באותו הזמן שאם נתחבר, יש סיכוי שלא נעבור בכלל, ואז לביבי היו 68 מנדטים ולא 64".

את מצטערת שלא חברת למרצ?
"הדבר היחידי שאני מתעסקת בו זה בעתיד ולא בהאשמות. היועצים שלי עשו את הדבר הכי נכון, והשאלה מה אנחנו עושים מכאן והלאה. יש ממשלה שמדברת על משילות אבל במשמרת שלה בסוף שבוע אחד נהרגים ארבעה אנשים. היום התפרסמו נתונים של המשטרה, בשנת 2022 שהיה שר לביטחון פנים של מפלגת העבודה, הייתה ירידה פעם ראשונה במספר הנרצחים מזה שש שנים".

מירי רגב החליפה אותה, מה את מצפה שתעשה?
"לא מצפה לשום דבר. אני נעלתי ונעצתי כמיטב יכולתי את התוכניות שעשינו ויהיה קשה מאוד לקלקל. היא מחזירה את הקומבינות והשחיתות. במקום שיהיה תעריף אחיד לפי מרחק נסיעה, זה אומר שיהיה תעריף מסוים לערים שקרובות לשלטון. כשהתחלתי את התפקיד אמרו לי ביישובים בצפון שמזוהים עם השמאל, שלא היה אצלם שר תחבורה עשר שנים. באיזה עולם אפשר להצדיק שעיר אחת תשלם שקל וחצי לנסיעה ועיר אחרת תשלם שישה שקלים?"

איפה את רואה את עצמך ב-2024?
"אני לא הסיפור, הסיפור זה מדינת ישראל, ואני נלחמת שתהיה דמוקרטיה ב-2024 ושנוכל להחליף את הממשלה הזו, זה בידיים שלנו".

 

תגובת מירי רגב: "לצערנו התסכול של מיכאלי מובן, היא הרסה את מפלגת העבודה ותיזכר לתמיד כשרה הכי כושלת בממשלה הקודמת, ללא כל הבנה כלכלית וחברתית. כדאי למיכאלי שאחרי הכישלונות תסתכל ותלמד איך עובדים למען הציבור".