אמש (חמישי) הליכוד והציונות הדתית הגיעו לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה, שלפיו הציונות הדתית תקבל בין היתר את משרד המשימות הלאומיות ושר המפלגה ישמש גם כשר במשרד הביטחון - שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון. היום (שישי), שר הביטחון בני גנץ, הגיע ל"אופירה וברקוביץ'" והגיב לראשונה למינויו של בצלאל סמוטריץ' שיהיה כעת אחראי על המנהל האזרחי ומתאם הפעילות בשטחים.

"זה דבר חמור מאוד מה שנרקם פה לנגד עינינו", פתח את דבריו גנץ, "ציינו השבוע אזכרה לבן גוריון שפירק את המתחרות והקים את צה"ל, וביבי מאפשר לפרק את צה"ל ולהתחיל לפזר אותו לכל מיני תתי גופים".

ביבי שקוראים לו "שר הביטחון" רוצה לפרק את צה"ל?
"דרך ההחלטות שלו ביבי מפרק את צה"ל.  להוציא את מג"ב איו"ש ואת המנהל האזרחי מתחומי צה"ל ולהחליף את היחידה הצבאית לגוף אחר אלה דברים שפוגעים ביכולת ההפעלה של הצבא, בביטחון מדינת ישראל ולדעתי גם בהתיישבות - אבל זה עניין אחר. הקריאה של בן גביר ואחרים לחיילים זה הכי קרוב שאני מכיר לסכנת המרדה. תזכרו את הסיפור הזה. לא מעניין אותי דרוזי קיבוצניק או מתנחל".

מה הן ההשלכות למינוי של סמטוריץ' בתוך משרד הביטחון?
"אין דבר כזה 'שר ביטחון ב' לא יכול לקרות דבר כזה".

איך ביבי הגיע לכזאת החלטה?
"לצערי הוא יעשה את כל מה שהוא צריך על מנת להבטיח את התמיכה שהוא יקבל ברפורמות ובתי משפט עד כדי השפעה על משפטו. הוא ישלם כל מחיר שידרשו ממנו בעניין הזה".

הוא פנה אלייך בשבועיים האחרונים?
"הוא לא פנה ואני אגיד לך גם למה. מבחינתו אני אהווה מכשול, הרי אני לא אתן לפגוע בביטחון ומערכת המשפט - ואלה דברים שהוא לא יכול להרשות לעצמו".

לא היה עדיף שתשבו ביחד?
"אני לא יכול לבוא איתו, כי אני לא מאמין לשום מילה שהוא מוציא מהפה. אני לא מוכן להיות חלק מהממשלה הקיצונית הזאתי. לצערי הגדול יאיר איבד את הגוש ולא חסם את היכולת של נתניהו להקים ממשלה. תאר לך מה היה קורה אם מרץ הייתה עוברת, התמונה הייתה נראית לחלוטין אחרת. אני חושב שיאיר נושא באחריות לזה שהגוש לא מיצה את כל כוחו האפשרי ולא הצלחנו לחסום את נתניהו". 

בן גביר לקח אותך פרויקט. מה הוא רוצה ממך?
"אני פחות מוטרד מזה שבן גביר אומר את זה, מבחינתי האישית אני לא מחזיק מהדעות שלו. בן אדם שלא שכב לילה במארב, לא לבש מדים בחיים שלו, ולא נורה לו כדור קילומטר מהראש, שרק עושה הצגות. המציאות זה לא קמפיין, בואי נראה אותו מתפקד באמת. המפקדים של החייל הזה חיבקו אותו, מדברים איתו ומטפלים בו יותר טוב ממה שבן גביר עושה עליו סיבוב פוליטי".

אתה מאמין שב-2022 מתערבים למפקדים בהתנהלות עם חיילי צה"ל?
"זה חמור מאוד. האחריות היא של נתניהו, הוא ראש הממשלה הנבחר, וכל הפירוקים שיקרו פה יהיו המורשת שלו. עליו ירשם שהוא פגע במדינת ישראל ובביטחון שלה, נתן לפוליטקאים קטנים לעשות נזק גדול".

תגובת יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מי שמנצל את חיילי צה"ל ניצול ציני, הוא גנץ שהפקיר אותם וייצר וואקום מנהיגותי. כששר ביטחון מגבה אנרכיסטים במקום לשמור על חייליו ולתת להם גיבוי זו פגיעה בצבא. גנץ מעדיף לארח את אבו מאזן בראש העין. אני מעדיף לארח את חיילי צה"ל בביתי ולתת להם קובה".