שר הביטחון נפתלי בנט הגיע לראיון אצל אופירה וברקוביץ' והתייחס למדיניות שלו בעזה. "עד שלא יהיה להם שקט – אני לא עומד במשימה. אני לא הולך להתקוטט טקטית לא עם חיזבאללה ולא עם חמאס, אני מפנה את האש למי שמזין אותם, ראש התמנון – איראן. אנחנו במערכה אדירה מולם בימים ובחודשים האחרונים".

אתה הולך להילחם מול איראן?
"אנחנו כבר במערכה מול איראן. כבר 20 שנה יש מלחמה ואנחנו הפראיירים. יש את הבריון שמשלם ומתחזק את החיזבאללה, איראן. הם ממנים, מאמנים ומפעילים, אותו דבר חמאס. אנחנו כל הזמן מתקוטטים מול חיזבאללה וחמאס, אבל איראן חסינים. זהו, נגמר הסיפור הזה. אנחנו פוגעים בחיילים איראנים, במפקדים איראנים, אנחנו מטילים עליהם סנקציות. איראן היום רועדת".

הטילים עדיין נוחתים על הדרום והחמאס עדיין מקבל כסף.
"למען ההגינות צריך להגיד שמי שהתחיל את עניין המזוודות היה ליברמן כשר הביטחון. אני ישן כל הזמן עם התושבים שם, כולל בשבוע שעבר. פעם ראשונה שר ביטחון יורד וישן עם תושבים בכפר עזה, אני רוצה להיות איתם. אני אומר לחמאס – אני רוצה שקט. אני לא מאמין בסבבים, אנחנו כבר מוכנים עם ההפעלה שעושה אתחול מחדש. אני מקווה שלא נצטרך להגיע לזה אבל להערכתי נצטרך להגיע לזה".

מתי? עוד כמה זמן?
"אני לא צריך להגיד לאויבים שלנו. יש להם צ'אנס אחרון להפסיק טוטאלית".

אתה זוכר את המחיר מצוק איתן?
"אני יזמתי את צוק איתן להשמדת המנהרות. שילמנו מחיר כבד. אנחנו מוקפים באנשים הכי מנובלים בעולם. אני קודם כל לא אתן שימסרו סנטימטר אדמה לערבים, זה קודם כל. הפתרון מול האויב הערבי – כוח".

אתה תקבל את תיק הביטחון אחרי הבחירות?
"לא, רק אם אהיה מאוד חזק. אני לא עושה שום דבר בשביל הבחירות. עשינו חידוש – כשלא ישנים בעוטף, לא רק שלא ישנים בעז  אלא גם לא בדמשק. האבא פה זה איראן ואני הולך להם על הראש".

בנימין נתניהו נפתלי בנט (צילום: שי פרנקו)
צילום: שי פרנקו

"החלום הרטוב של גדולי אויבנו זה ששר הביטחון יתקוטט עם ראש הממשלה"

על מתקפות הליכוד אמר: "אני בוחר להיות המבוגר האחראי של הימין. החלום הרטוב של גדולי אויבנו זה ששר הביטחון יתקוטט עם ראש הממשלה, אני לא אתן להם את התענוג. יותר מזה, נתניהו עצמו פעם אמר משפט 'יש דיבר 11 – ימני לא תוקף ימני'. אני לא הולך לירות חזרה, לא יעזור. את התחמושת שיש לי – מול האויב, לא בתוך המחנה".

זה לא אכזב אותך?
"יכול להיות שיש מחלוקות כאלה ואחרות אבל כשאני נכנס לקבינט ודיון בטחוני, כולל כאלה שהיו השבוע, אני משיל את כל הפוליטיקה ומתעסק רק בביטחון ישראל, רק בתחבולה ובהפתעה. איך להכות את האויב ולשמור על החיילים שלנו. פוליטיקה לא תיכנס לביטחון בשום מחיר".

בנט התבקש להתייחס לאמירה לפיה לא יישב עם גנץ בקבינט: "אני לא אכתיר ולא אכנס לממשלה ברשות בני גנץ. אני לא מחרים אותו טוטאלית. אני לא תוקף אותו אישית, אבל מה לעשות שבצוק איתן כשאני אמרתי שצריך להיכנס ולהשמיד 30 מנהרות לא רעדו הברכיים. אני לא מחרים אף אחד, אבל אני לא נכנס לממשלה בראשות בני גנץ כי התפיסות שלו נוגדות את שלי. בני גנץ אוהב את ישראל לא פחות ממני, יש לנו מחלוקות קשות, אבל הוא אוהב את ישראל".

על אביגדור ליברמן אמר: "ליברמן עבר מחנה. האיבה שלו לנתניהו העבירה אותו על דעתו. כשהוא קם בבוקר, הוא מונע משנאת נתניהו, כשאני קם בבוקר, אני מונע מאהבת ישראל".

הוא לא אוהב את ישראל?
"אני לא יודע. אם אתה שר בממשלה אתה לא יכול לפעול לפי שנאות אישיות, אתה חייב לפעול רק לפי טובת אזרחי ישראל. זו בעיני שחיתות".

"עשו לשר רפי פרץ רצח אופי"

על אמירותיו של רפי פרץ נגד אמר בנט: "הרב רפי פרץ מסר והקדיש את חייו לביטחון ישראל. הוא תת אלוף, טייס ועשו לו רצח אופי. הוא התנצל על הדברים האלה. מכל עבר תוקפים אותנו – השבוע ראש הממשלה אמר שהציבור שלנו לא חכם, מהצד השני אומרים הדתה. מבינים שכשאני חזק – הממשלה הולכת בכיוון שלי".

האם אתה לא מוותר על החלום להיות ראש ממשלה?
"כרגע אני מאושר. כל יום אני קם ב-6, הולך לישון בחצות. לפני שבאתי לאולפן בירכתי את ילדי ברכת השבת כי אני לא אהיה איתם בשבת. זאת הקרבה גדולה, אבל למען המדינה שלנו".