המערכת הפוליטית סוערת בימים אלו כאשר נחתמים כל יום הסכמים קואליציונים חדשים שכנראה הולכים לשנות תקנים ותפקידים משמעותיים במערכות הביטחון והמשפט. אחד השינויים הצפויים זה הגדלת הסמכויות לשר לביטחון לאומי, התפקיד אליו מיועד איתמר בן גביר, מה שמעורר מחלוקת עמוקה בין גורמי הביטחון שחוששים מפגיעה קשה במשטרה ובכוחו של המפכ"ל.

השר היוצא עמר בר-לב הגיע ל"אופירה וברקוביץ'" ושיתף בתחושותיו לגבי החלשת המפכ"ל לאחר שראה את התמונה המשותפת שלהם בבת מצווה בתו של בן גביר.

"אני יכול להגיד שאת התמונה שראינו צריך לראות בהקשר הרחב והנורא מטריד. לפני שלושה ימים פורסמו הודעות של בן גביר אומר שהוא לא יכול לעבוד עם המפכ"ל, אתמול המפכ"ל לא הגיע להענקת דרגות לקצינים, שהוא דחק בי למנות, וזו פעם ראשונה שמפכ"ל לא מגיע מסיבות כאלה ואחרות. בערב הוא כבר הופיע באירוע חברתי, זה מאוד מאכזב ברמה אישית ומאוד מדאיג ברמה הלאומית".

בנוסף התייחס גם השר לסמכויות החדשות שצפוי לקבל בן גביר עם כניסתו לתפקיד "זו הפיכה, השר יכול להחליט שממחר בבוקר לא חוקרים נערי גבעות גם אם הם תקפו מג"ד, הוא יכול להחליט שאלימות במשפחה לא רלוונטית. זה יפורר את המדינה. הוא יכול להחליט שמי שעולה להר הבית, למרות הסטטוס קוו, יכול להתפלל. חלק מהדברים האלה זה אינתיפאדה שלישית".

איך תהיה החפיפה ביניכם?
"החפיפה תהיה תלויה בו, אני מעריך שהיא תהיה קצרה וקרה, אבל אני נבחר של מדינת ישראל. ואני מאחל למשטרת ישראל שתהיה עם עמוד שדרה חזק, לא תתכופף ותשמור על הדמוקרטיה".