אחרי אחד מהשבועות הדרמטיים בתולדות המדינה, ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, מסביר הערב ב"אופירה וברקוביץ'" כי לדעתו צריך להמשיך במחאה למרות הודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על עצירת החקיקה - והתחלת הליך ההידברות.

אבל אופירה וברקוביץ' אינם היחידים להם ליברמן יספק בקרוב כמה תשובות. "אני יודע שאתה בעד המחאה, אני מבין את זה כי החוקים לא הוגנים, אבל יש חיסרון קטן: חוסמים לנו את כל הכבישים ואני ועוד כמה חברים על הספקטרום לא אוהבים את זה", שואל יונתן דיין, "קשה. רציתי לשאול - למה?".

ליברמן, מצידו, מגיב: "אני חושב שאתה צודק, מסכים איתך. צריך למחות, אבל לא צריך לחסום כבישים. אני מאוד מסכים, אני חושב שחסימת כבישים זה דבר מיותר. המחאה נחוצה, אבל במסגרת החוק - לא חייבים ולא צריכים לחסום את הכבישים. ראיתי בירושלים ובחיפה שיש דרך להפגין ולא לחסום את הכבישים, זאת הדרך הנכונה".

כמי שמכיר את בנימין נתניהו למעלה מ-30 שנה, ליברמן משוכנע כי ההודעה על השהיית החקיקה - היא תרגיל של ראש הממשלה. בעוד שמרבית מחבריו באופוזיציה מקיימים הידברות בבית הנשיא, הוא הודיע שהוא לא מוכן לקחת חלק. "אם מישהו בא לשקר אותך, למה לשתף פעולה עם זה? אני מכיר אותו מ-1988 וברור שהאיש מנסה למסמס את המחאה, הוא רוצה להשקיט תסיסה בתוך הליכוד".

ואז מה הוא יעשה?
"ברור שהוא מתוכנן לשלב הבא מיד אחרי יום העצמאות. לא צריך לנחש, הם אומרים את זה בגלוי".

"נתניהו חייב לקחת אחריות וחייב ללכת הביתה", אומר ליברמן במהלך השיחה ומסביר כי זה הוא הפתרון, "אני חושב שכל אחד גם בתוך הקואליציה רואה מה קורה במדינה, איפה היינו לפני שלושה חודשים ואיפה אנחנו נמצאים היום".

לגבי ביבי, עסקת טיעון מתאים לך?
"שילך לעסקת טיעון, העיקר שילך. הוא חייב לעזוב את המערכת הפוליטית, הוא הבעיה הכי גדולה, מספר אחת של מדינת ישראל. ראיתי חמישה אנשים בימים האחרונים, ראש השב"כ לשעבר, ראש המוסד לשעבר, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, נגיד בנק ישראל, כולם אומרים שנתניהו מוביל אותנו לחורבן הבית השלישי".

אתה חושב שיואב גלנט צריך להתנצל?
"מי שצריך להתנצל זה נתניהו. גלנט חובתו היא להציג את תמונת המצב כפי שהיא. חודש וחצי שנתניהו מסרב לכנס ישיבת קבינט כשיש פיגוע בצומת מגידו, בחווארה והתרעות מכל עבר. הוא רצה להציג נתונים".