על אף שאנחנו הישראלים כמעט "חיים" באינטרנט, ואין לנו כל בעיה לבצע רכישות יקרות באתרי קניות בחו"ל, כשזה מגיע למקרר שלנו, עדיין יש לנו קושי לבצע את קניות המצרכים ברשת. 

למה זה קורה? גלעד שמחוני, מנכ"ל אתר "מייסופרמרקט" מסביר: "התפיסה הרווחת שקניית סל המזון באינטרנט היא יקרה לעומת הביקור הפיזי ברשת המזון, היא תפיסה שנותרה מהעבר, בהם ההיצע של הרשתות שהציעו קניות און ליין היה דל והמחירים אכן היו יקרים יותר. היום, בהתאם לביקוש הגובר, עוד ועוד רשתות הצטרפו למהפיכה והן מציעות לצרכנים לבצע את הקניות שלהם באינטרנט - תחרות שהובילה כמובן גם לירידה משמעותית במחירים".

מעבר לכך, גם הקנייה ברשת התייעלה והפכה לחכמה יותר. אתר מייסופרמרקט, למשל, מציע השוואת מחירים בין הרשתות השונות שיכולה לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. "מעבר להשוואה בין הרשתות, אנחנו יכולים לספק גם השוואה בין המוצרים השונים באותה הרשת, שמוזילים משמעותית את סך הקנייה", מסביר שמחוני. "גם לאפשרות לפצל את הקנייה בין שתי רשתות וההשפעה על אופי הקנייה, שמונעת את 'קניית הדחף' של דברים שאנחנו כלל לא זקוקים להם, מובילים לחיסכון לא מבוטל של עד 25% בכל קנייה".