אוטובוס עם תלמידות אולפנה שעשה את דרכו לאילת בכביש 90, נרגם בסלע גדול. כתוצאה מהפגיעה אחד החלונות התנפץ, בנס לא היו נפגעים. לטענת מנהל האולפנה, צעיר בדואי עקף את האוטובוס ותוך כדי השליך את הסלע.

רכזת השכבה, מילנה לדרמן, תיארה הבוקר: "יצאנו ממצפה רמון אחרי פעילות שהייתה שם. אנחנו המורות ישבנו קדימה ונרדמנו, כי יצאנו מאוד מוקדם. 20 דקות לתוך הנסיעה שמענו רעש, בום גדול. בנות נבהלו ונלחצו. מהר מאוד הבנו שכנראה מדובר באבן, כי מישהי התחילה לצעוק: 'נזרקה אבן, נזרקה אבן'".

"הרגענו את הבנות, כולן התיישבו, לא הרשנו לעמוד. ראינו שכולן בסדר ברוך השם, שלא קרה להן כלום. באיזשהו שלב החלון התנפץ. זה חלון כפול, אחד התנפץ והשני לא, כך שהמשכנו לנסוע עם החלון. זה היה נס גדול".

אחת התלמידות שהיו באוטובוס, דנה גולדברד, סיפרה: "זה היה בהחלט מלחיץ, לא הבנו מאיפה האירוע הזה נפל עלינו. התאוששנו מאוד מהר, חיזקנו אחת את השניה ותמכנו אחת בשניה. הרגענו את הבנות שישבו קרוב כי הן היו ממש בלחץ. חזרנו לבית המלון, שרנו, הרמנו קצת את המורל. המורות היו לצידנו ועזרו בכל מה שצריך. אנחנו ממשיכות בטיול בכיף".

ראיתן את מי שהשליך את הסלע?
לדרמן: "לא. התלמידה שהאבן נזרקה על השמשה שלה נמנמה, יצאנו מאוד מוקדם לאילת והיינו עייפות. היא הרגישה את ההדף של האבן, כן ראתה אותה, אבל לא ראתה את מי שזרק. התקשרנו מיד למשטרה, לקחו עדות וביקשו לזהות את המיקום שלנו".

הנהג טרם אותר על אף שיש מצלמות בצד הדרך.
"אנחנו לא המשטרה, אבל אני כן יודעת להגיד שהמשטרה הייתה איתנו לאורך כל הערב ולקחה עדויות מכל מי שצריך, גם מהתלמידה שהאבן נפלה על החלון שלה וגם ממני באופן אישי. הכל עדיין בגדר השערות, אין משהו ודאי שיודעות להגיד".

לפני שירדתן לאילת שמעתן על מקרים דומים?
לדרמן: "אני רואה את מה שקורה עכשיו ביהודה ושומרון ושומעת על מה שקורה בכבישי אילת, יש תושבים שזורקים עליהם אבנים כל בוקר".
גולדברד: "התופעה הזאת מוכרת יותר ביהודה ושומרון, אנחנו שמחות שזה לפחות העלה קצת את המודעות. הסיפורים האלה קורים הרבה, פשוט לא שומעים עליהם. אנחנו מקוות שזה יטופל".

מה תעשו בדרך חזור?
לדרמן: "דיברנו עם חברת האוטובוסים וגם עם המשטרה. בגלל שהחלון עומד בתקן האוטובוס זה מאושר, אבל החברה עושה מאמצים כדי לספק לנו אוטובוס חדש לחזור".