אחרי שהודח לפני ארבע שנים מראשות עיריית טבריה על ידי שר הפנים אריה דרעי, רון קובי רשם הלילה הפסד בבחירות לראשות העיר טבריה. יוסי נבעה ניצח כשזכה ב-50% מהקולות, אחריו נציג הצעירים אביב יצחק עם 24% קולות וקובי במקום השלישי בלבד, עם 23% מהקולות.

"הייתי מאוד אופטימי", הודה קובי הבוקר, "התקלה הגדולה ביותר הייתה שאנשים לא יצאו להצביע, בפער גדול ביחס למה שקרה בארץ. הבוקר היה חזק מאוד, כנראה בגלל קולות החרדים. בערב טבריה הייתה ריקה, וזה קרה בגלל שעשו פה המון הפחדות עם קמעות, מכתבים ורבנים. אנשים לא יצאו החוצה".

איפה טעית? איפה פספסת?
"עשיתי טעויות כל הזמן ולמדתי מהן. הבחירות הן משהו אחר, לא קשורות לטעויות. הטעויות נוצרו לפני המון זמן ואנחנו מדברים כרגע על הבחירות שהיו אתמול. קרו בבחירות שני דברים ששינו את המפה הפוליטית. דבר ראשון, טבריה גדלה בעוד 3,500 חרדים מאז הבחירות הקודמות. זה השפיע מאוד. הדבר השני זה שהבאנו תוצאה מדהימה למועצה, אבל היא לא תבוא לידי ביטוי כי החרדים הביאו תוצאה הרבה יותר גדולה. שמרנו על הכוח שלנו במועצה והפסדנו את ראשות העיר, כי הגיע עוד מתמודד צעיר שהשיג כמה קולות מעלינו והיה חלש במועצה. אריה דרעי עשה את הלא ייאמן, חיבר את כל האנשים נגדנו - וזה הצליח לו".

סיימת את דרכך הציבורית?
"אני עוד לא יודע להגיד את זה. אני תמיד עוזר, עושה ומשפיע. תלוי לאן טבריה תלך. כנראה שטבריה תהפוך להיות עיר חרדית על מלא, בסגנון בית שמש, אבל עם קצת יותר תיירות חרדית. לא יודע מה יהיה, לא יודע מה יוליד יום. ראינו מה קרה אתמול ברחובות, כל מיני שבאבניקים בסגנון בני ברק, צעקות, קללות ואבנים. זה מעלה בך המון ספקות לגבי מה יכול היה להיות אם הייתי נבחר, לאן זה היה מגיע. הכל מלמעלה. זו דמוקרטיה ואיחלתי לראש העיר הנבחר בהצלחה. אם הוא צריך את העזרה שלי, אעזור לו. אתמול בלילה הרבה אנשים התקשרו אליי: 'אני עוזב את העיר, אני עוזב את העיר'. הצעירים עשו פה טעות כשעשו את מפלגת הצעירים. הפסדנו את הבחירות האלה בגלל הצעירים. הם שפכו את המים עם התינוק".