אזרח ישראלי נרצח וארבעה נפצעו בפיגוע הירי אמש בקרית ארבע. איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון בני גנץ הבוקר ואמר, "אין ערב שאין כאן מטחי יריות לעבר הבתים שלנו. יש הפקרות ביטחונית שמי שאשם בה זה שר הביטחון גנץ. אנחנו כל כך אוהבים את חיילי צה"ל, אבל יודעים שהידיים שלהם כבולות".

"מקווה שביום שלישי נסיים את הדבר הזה. מגיע לתושבים כאן ביטחון, שלא יפקירו אותם", המשיך בן גביר, "ראש המועצה אליהו ליבמן זעק וצעק שלא יסירו מחסום איפה שהיה הפיגוע - זה לא עזר לו".

גנץ התייחס הבוקר לפיגוע ואמר, "מדובר באירוע חמור. מבקש להשתתף בצער המשפחה ולאחל החלמה מהירה לפצועים. אני עוסק בשיחות עם הצבא, השב"כ והמשטרה על האירוע והנגזרות שלו. הגזרה הזאת מוכרת לי היטב כמח"ט יהודה וכמפקד איו"ש, מכיר את הנקודה שבה קרה האירוע. קרית ארבע וחברון ידעו פיגועים רבים. התמודדנו איתם וזה מה שנעשה גם הפעם. נמשיך להילחם בטרור".

"מנענו עשרות פיגועים, שלא לומר מאות, עם מאות רבות של מאסרים. צר לי שהאירוע הזה קרה. אני שמח על התגובה הנחרצת של האנשים שהיו במקום ועל פעילות הצבא במרחב. נמשיך לעשות את זה".

האירועים הפכו יום-יומיים, כמות בלתי נסבלת של פיגועים. האם אנחנו באינתיפאדה?
"אין ספק שיש לא מעט אירועים, עלייה משמעותית בחודשים האחרונים. הגברנו את הסד"כ בהיקף ניכר מאוד בכל השטח, הגברנו את הפעילות ההתקפית וגם עשינו הרבה מאוד מניעה. אנחנו מגבירים את המאמצים שלנו. אני לא רואה הצטרפות ציבורית פלסטינית לאירוע הזה. נמשיך את המאבק בטרור בצורה הכי ממוקדת שאפשר. אי אפשר למקד את זה באופן מוחלט, כי גם סביבת הטרוריסטים תרגיש את זה. נשתדל ככל האפשר להבדיל בין הלחימה בטרוריסטים לאוכלוסייה. במובן הזה: אוי לרשע ואוי לשכנו".

מה יודעים על השתייכות המחבל? מי עומד מאחורי הפיגוע הזה?
"אלו דברים שמוקדם לדעת אותם. הנחתי את מערכת הביטחון להגביר את הפעילות והנוכחות בתקופה הקרובה. גורמי טרור וגורמים רדיקליים מנסים להבעיר את השטח. זה יוצר אי יציבות ומשרת את הגורמים הקיצוניים. נעשה הכל כדי למנוע את זה".

מה הצעדים המבצעיים הבאים שישראל מתכוונת לעשות?
"עשינו אותם כבר לפני האירוע הזה ולצערי האירוע קרה. הגברנו את הסיכולים, לא חיכינו לאירוע הזה כדי לעשות זאת. במסגרת מבצע שובר גלים הגברנו את המאמצים המודיעיניים, את המאמצים ההגנתיים ואת המאמצים ההתקפיים. ראינו פעולה כזאת בשכם. נמשיך את הפעולות האלה, לא נחכה לאירוע הבא. כולם מפוקסים לעניין הזה, זו משימה מורכבת".

איך אתה מסביר את גל הטרור הזה? מי אחראי לו?
"יש גורמי טרור שמנסים להפעיל את הארגונים ויש אירועי שטח של אנשים עם נגישות גבוהה לאמל"ח. הרשות הפלסטינית עושה, אבל אני לא בונה עליה בהגנה על אזרחי ישראל. אנחנו עושים תיאום ביטחוני איתם ככל שרק ניתן. המודיעין שעומד לרשותנו לא רע, אבל תמיד יכולים לקרות אירועים. המחירים כואבים, קשים מאוד ומרתיחים את הדם, אבל המציאות מורכבת. יש אתגרים גדולים, רחבים וארוכים, עמדנו באתגרים האלה בעבר ונעמוד בהם גם כרגע. מדינת ישראל תמשיך להתפתח ולדאוג לאינטרסים הביטחוניים, המדיניים, הכלכליים והחברתיים שלה. נמשיך לנצח - זה יהיה קשה, אבל זה אפשרי".

יומיים לבחירות, רשימת המחנה הממלכתי בראשות גנץ מדשדשת סביב ה-10-11 מנדטים. "לא חושב שטעינו. הרעיון של המחנה הממלכתי, להיות במרכז המפה הפוליטית עם חלק מימין וחלק משמאל, להיות מחוברים אחד לשני ולהמשיך קדימה - זה רעיון נכון. אני מעריך שנהיה במספרים יותר גבוהים מאשר מה שהסקרים מראים לנו".

ועדיין יש פער ממה שרצית.
"כן, אבל אנחנו צריכים לחכות לתוצאות האמת. חבל להתעסק בשלב זה בספקולציות, צריך להמשיך לעקוב. אני ממוקד בשני דברים כרגע, על פי סדר העדיפויות הזה - עיסוק בביטחון ומערכת פוליטית שממשיכה. בשעות שאנחנו מדברים אני הרבה פחות מפוקס במאמץ הפוליטי, אבל אחזור אליו בהמשך".

אריה דרעי אמר שאם גוש נתניהו יגיע ל-60 מנדטים, יפנו אליך ויציעו לך להיכנס לממשלה. אם הדילמה הזאת תעמוד בפניך, מה תעדיף - זה או בחירות שישיות?
"אני לצערי כבר לא יכול לעבוד עם נתניהו. הוא גמר את הקרדיט הפוליטי הציבורי שלו. הייתי שם בזמנים הכי קשים של מדינת ישראל ובתנאים האלה הוא הפר הכל. אם תהיה ממשלה שנשענת על הקיצוניים ישראל תהיה מקום קשה מאוד, מקווה שזה לא יקרה. מי שרוצה להבטיח התנהלות אחראית בממשלת אחדות רחבה וממלכתית, שלא נשענת על הקצוות, צריך לתת את קולו לי - אבל אכבד כל הכרעה שהציבור יבקש. עם נתניהו לא אמשיך לעבוד".

אתה עדיין מאמין שתהיה ראש ממשלה?
"השאלה פה זו לא המפלגה הגדולה אלא המפלגה שיכולה להרכיב ממשלה. ככל שאהיה יותר חזק, תהיה לי לגיטימציה ציבורית יותר גבוהה וכושר פוליטי יותר גבוה ואוכל לחלץ את ישראל מהמשבר הפוליטי שבתוכו היא נמצאת ולהיערך לאתגרים הביטחוניים שדיברנו עליהם: הטרור, מצפון, מדרום, מאיראן וממקומות אחרים. אלה דברים מורכבים שמצריכים הרבה ניסיון והשקעה. אני מציע את עצמי לחברה בישראל וכמו שאנחנו מצפים מהמנהיגים שלנו שיהיו אחראיים, אנחנו מצפים מהמצביעים שיהיו אחראיים".