בית המשפט העליון יקיים הבוקר (ראשון) דיון על בקשתו של רומן זדורוב למשפט חוזר, זאת אחרי שפרקליטו, עורך הדין ירום הלוי, חשף ראייה חדשה שלטענתו מזכה את זדורוב מאשמת רצח תאיר ראדה.

גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, הסביר ב"חדשות הבוקר" את פשר הדיון בעליון: "הדיון חריג, מעניין, אבל לא מאוד דרמטי. רומן זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר על סמך שורה ארוכה של טענות. את ההחלטה יקבל המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופט מלצר. פרקליטו של זדורוב הוסיף לבקשה ראייה חדשה, חריגה ויוצאת דופן - הרצאה של ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, בפני סטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב".

"בזירת הרצח של תאיר ראדה מצאו טביעת נעל בדמה של תאיר והטביעת נעל הזאת היא לא של רומן זדורוב. ניסו לבדוק האם היא שייכת לאנשים שנכנסו אחר כך, אנשי מז"פ, שוטרים או אנשי מד"א, אבל היא לא שייכת גם להם. בית המשפט העליון קבע שמדובר בטביעת נעל של מחלץ אלמוני. בהרצאה של ד"ר קוגל הוא אמר בין השורות שזאת לא יכולה להיות טביעת נעל של מחלץ אלמוני בגלל איזשהם פערים והסבר לגבי דימום שלאחר המוות. יש שסבורים שמדובר בחוות דעת מאוד משמעותית שראויה להישמע במסגרת המשפט החוזר".

חן קוגל על ממצאי נתיחת הגופה של סלומון טקה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

קסניה אברס, אחותו של זדורוב, הביעה תקווה כי בעקבות הדיון הבוקר, אחיה יזכה למשפט חוזר. "אני לא עורכת דין במקצועי, אבל דיון דחוף זה משהו די חריג במשפט הישראלי. יש לזה משמעות", טענה אברס, "אני לא רוצה לקוות יותר מדי כדי לא להתאכזב אחר כך, אבל אני מקווה שזה הולך למשפט חוזר. רומן מקווה שהצדק ייצא לאור, הוא יודע שאנחנו מאחוריו ושמדינה שלמה נמצאת מאחוריו. זה נותן לי תקווה".

עד כמה הראייה באמת דרמטית? ד"ר קוגל היה עד הגנה מטעמכם, לא מדובר בנתון חדש על הזירה, באמירה של חוקר או בהודאה חדשה.
"הראייה דרמטית כי היא מוכיחה שטביעת הנעל נעשתה ישר אחרי הרצח ולא בשעות שבהן המחלצים הגיעו לזירה. זאת עוד הוכחה שרומן לא היה שם".

אומרים בפרקליטות שההרשעה עומדת על שלושה דברים: ההודאה בפני המדובב, השחזור וההודאה בפני החוקרים.
"חוץ מההודאות והשחזור, מה קושר את רומן לרצח? זה מספיק? אי אפשר להוציא הודאה מבן אדם?".

הפרקליטות טוענת כי מינתה צוות חיצוני ובלתי תלוי שבדק את הטענות וקבע כי לא נפלו פגמים במהלך החקירה.
"להשמיד את החומר שמתחת לציפורניים ב-2008 או לפני כן, זה משהו מזערי? לדעתי לא. זה גם לא מזערי להשמיד את המכנסיים שהיו שייכים לרומן ונמצאו בפח זבל בקצרין. לא נמצא עליהם דם. המכנסיים הושמדו כי זה לא התאים למה שהחוקרים היו צריכים באותו הרגע. אלה לא טעויות מזעריות, יש הרבה ליקויים בתיק הזה. מי מינה את הצוות החיצוני? הפרקליטות. זה לא נשמע לי הכי אובייקטיבי".