שישה בני משפחה אחת נפגעו בתאונה הקטלנית בכביש 40 בנגב, כשנהגת בת 25 פגעה בהם חזיתית. מעיין דומנוביץ' בן השנה נהרג, אביו ואחיו נפצעו קשה ונאבקים על חייהם בטיפול נמרץ ואם המשפחה ושני הילדים הצעירים נפצעו בינוני.

פרמדיק מד"א, אביחי מימון, היה מהראשונים להגיע לזירת התאונה ולטפל בפצועים. לתדהמתו, גילה כי הפצוע קשה, אב המשפחה אליה, הוא בן דודו. "הייתי בדרך לחגיגות יום העצמאות, באוטו עם הילדים", תיאר מימון ב"חדשות הבוקר", "קיבלתי באפליקציית מד"א ובקבוצת הוואטסאפ שיש תאונה. הייתי קצת רחוק, אבל גם ככה באוטו. חשבתי: התאונה קשה, סביר שיצטרכו הרבה כוחות. אמרתי לילדים שאני כבר חוזר והגעתי לתאונה".

"רוב הפצועים כבר פונו בשלב הזה, נשארו שני לכודים. אחד בכל מכונית. לוקח זמן עד שמחלצים. הכוחות עבדו, אנחנו עבדנו, כיבוי אש עבדו. באיזשהו שלב התקרבתי לאחד הפצועים ושאלתי לשמו. הגעתי למצב שאני יכול לזהות אותו והבנתי שמדובר בבן דוד שלי. הייתי בהלם. ניסיתי להרגיע אותו, אמרתי לו: אליה, זה אביחי, אני פה, הכל יהיה בסדר. הוא היה רגוע באופן מעורר הערצה, נתן לכולם לטפל בו בצורה מופלאה ולעשות את העבודה".

"בשלב הזה עדיין לא היה ברור לי איפה הילדים. ברגע שאליה עלה לאמבולנס הצבאי, אמרו לי איפה הילדים. רצתי לאמבולנס, הלבשתי על הפנים חיוך כי אין ברירה, הילדים צריכים מישהו רגוע. ניסיתי לדבר איתם, לדובב אותם, לשאול מה הם לומדים. ככה כל הדרך לסורוקה. כשהם ראו אותי, הם קצת נרגעו".

מה מצב בני המשפחה כעת?
"בן הדוד שלי אליה במצב קשה וצריכים הרבה תפילות לרפואתו. הבן אורי גם במצב קשה, שניהם בטיפול נמרץ. אנחנו מתפללים לרפואתם ביחד עם כל עם ישראל. האמא איילה ונטע ושחר המתוקים עדיין מאושפזים, מטפלים בהם. איילה עברה ניתוח".

תאונה קטלנית בכביש 40 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מדובר בכביש מסוכן שידע תאונות רבות.
"זה כביש שיש בו מסלול אחד לכל כיוון. הכתובת הייתה על הכביש. הכביש נמצא בתכנון להרחבתו לדו-מסלולי ודו-נתיבי. אנחנו פונים לכל מי שיכול לעזור בנושא הזה: יש כבר החלטת ממשלה בנושא, אנחנו ממש מבקשים, מתחננים, למנוע את התאונה הבאה. יש להרחיב את הכביש הזה במיידי".