בשעה 14:00 תחל ההצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות. בשלב זה, טרם נרשמה פריצת דרך במגעים בין הצדדים. אמש נפגש הנשיא הרצוג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, כדי להגיע להסכמה על פשרה סביב ריכוך עילת הסבירות ודחיית המשך החקיקה.

האלוף במיל' טל רוסו הצטרף הבוקר לקריאות לפשרה. "אני רוצה הסכמה כמה שיותר רחבה. את עילת הסבירות אני רואה כשער לגיהינום פחות או יותר, עד כדי כך", אמר ב"חדשות הבוקר", "אתה לא יודע מה יבוא אחרי זה. אם רוצים להביא את כל ההפיכה המשטרית, שיביאו את זה למשאל עם. אני בטוח שהם יקבלו אולי 20%".

אמש, בהפגנת תומכי הרפורמה המשפטית בתל אביב, אמרה מירי רגב בנאומה: "הסרבנים הצטרפו לארגונים ששונאים את צה"ל, כמו 'שוברים שתיקה'. מקומם של הסרבנים בכלא". רוסו התייחס לכך: "בהפגנה ראיתי 6% שמושכים אותנו באף לתהומות המשיחיות. מי הגיע להפגנה? זה לא אנשי ליכוד. מי שמוביל את הקואליציה הזאת זה אותם 6%. פורום קהלת שולט היום במדינת ישראל. זה פשוט מטורף".

"עומדת השרה רגב וצועקת להכניס את הטייסים לכלא. אני הייתי עוצר ומכניס אותה לכלא על הסתה ופלגנות. זה טירוף מערכות מה שקורה פה. כל אחד עולה על במה, נותן את משנתו, מרסק את החברה. אנחנו רואים את מה שאמסלם אומר, את מה שרגב אומרת. צריכים לעצור את החקיקה עכשיו, בחמש-שש שעות שנותרו, ולנסות למצוא את הדרך הכי נכונה. קחו כמה ימים, גורל ישראל עומד פה על הפרק".

אתה בעד מתווה הנשיא שלפיד הביע תמיכה בו?
"חייבים להגיע לאיזשהו פתרון. אני יודע מה המשמעות אם עכשיו מקבלים את ההחלטה כמו שהיא. אני יודע מה אנשים מרגישים. זה טירוף מערכות מוחלט. אני מסתכל על זה ולא מאמין, צובט את עצמי כל הזמן. אני יודע מה יקרה. זה כמו ההוא שקופץ ממגדל ובאמצע הדרך לרצפה, להתרסקות, שואלים אותו: 'איך עד עכשיו?' והוא אומר: 'הכל בסדר'. ככה זה גם הצבא. הרמטכ"ל אומר שבינתיים הכל בסדר, מפקד חיל האוויר אומר שבינתיים הכל בסדר".

אם החקיקה תעבור הערב, יפסיקו להתייצב?
"צריכים להסתכל שני צעדים קדימה ולהבין מה קורה. אם זה יעבור כמו שזה, זה לא פחות מאסון. אנחנו בתקופה מאתגרת ביטחונית, ואני לא מדבר כרגע על מה שקורה בכלכלה, בחברה ובשיסוע החברתי. אין דבר שאתה יכול להצביע עליו שלא נמצא בהתרסקות. מה יהיה אחרי זה? אני לא יודע איך יוצאים מזה".

מה עמדתך בנושא אי ההתייצבות?
"קשה לי עם אי ההתנדבות אבל בסוף זה אישי, של אנשים שגדלו והתחנכו על מדינה יהודית ודמוקרטית. כל המשפחה שלי עושה מילואים בהתנדבות, חלקם בחיל האוויר וחלקם בקרקע. אני רואה איך הם נקרעים. הם אומרים: אם ואם ואם, מנסים לתת את הצ'אנס. חייבים שמישהו יתעשת ויפקח את העיניים. מתקשרים גם אליי למילואים. חייבים להתייצב, כי אנחנו בתקופה מאוד קשה. לגבי מה יקרה אם זה יעבור, אני לא יודע".

מעולם לא נראית כל כך נסער.
"בשבוע האחרון ירדתי שלושה קילו. אני לא ישן בלילות, אני רואה מה יקרה ביום שאחרי. עליתי עם ההפגנה לירושלים, אנשים פנו אליי, הסתכלו עליי כמנהיג, בהם לוחמי יום כיפור. שאלו אותי מה יקרה. מרגישים שהלכה המדינה".