שניות מאסון כבד: אתמול (שלישי) בשעות הצהריים נשמעה אזעקה ברחבי גוש דן והשפלה. דקות לאחר מכן, רסיס רקטה גדול נפל על עץ בתל אביב, סנטימטרים ספורים משני צעירים שעברו במקום. חייהם ניצלו בנס.

צוף סולומון, בעל חנות צעצועים שממוקמת מול העץ, תיאר: "נשמעה אזעקה ונכנסנו למרחב המוגן שנמצא ממש בתוך החנות שלנו. חמש דקות אחרי שהאזעקה הסתיימה, יצאנו מהמרחב המוגן. היינו עם שלושה לקוחות ושלושה עובדים. חשבנו: אוקיי, נראה בסדר, אפשר לצאת. פתאום, מול העיניים שלנו, ראינו את זה דרך חלונות הראווה שמאחורינו, נפל הנפל הענק הזה, אאוט אוף דה בלו. מאוד מפחיד".

כמה זמן אחרי האזעקה זה קרה? לפי ההנחיות, יש להמתין במרחב המוגן 10 דקות.
"זה היה סדר גודל של חמש-שש דקות אחרי ששמענו את הבומים. הרבה מאיתנו מקלים ראש. שומעים את האזעקה, שומעים את הבומים ואומרים: אוקיי, זה בסדר, אפשר לצאת. לא, אי אפשר לצאת. צריך לחכות עשר דקות. האירוע הזה נגמר בנס, נס גלוי לחלוטין. אנחנו אומרים פה בחנות שמדובר בנס חנוכה. אנחנו עכשיו בזמן הכי חזק של השנה אצלנו בעסק, אנשים באים. זה קרה בדיוק בזמן שמוציאים ילדים מהגן. מאוד מפחיד".

מדובר ברסיס גדול וכבד.
"מאוד גדול. החבר'ה האלה שהיו שם ניצלו בנס. הם היו צעד מהמוות. עוד צעד אחד וזה היה נופל עליהם ממש. הם נרתעו שנייה לפני שזה נפל, כנראה שמעו את הרעש מלמעלה. דיברנו איתם אחרי. הם היו בשוק, די מהר התרחקו מהזירה. אמרנו להם: אתם צריכים לברך הגומל. דברים כאלה לא קורים. זה מזל שלא היו נפגעים בנפש. העץ שנמצא מאחורינו הציל את הסיטואציה ומנע מהרסס להגיע לחנות שלנו ולשבור את חלונות הראווה".