למעלה מ-70 אחוזים מעובדי ההוראה הותקפו מילולית או פיזית על ידי תלמידים. כך עולה מסקר חדש, שערכה הסתדרות המורים. מי שחוותה על בשרה מקרה אלימות קשה במיוחד, כזה ששינה את החייה, היא איסי אתרן, מחנכת יותר מ-20 שנה. בחודש ינואר האחרון, היא הותקפה בהפסקה על ידי שני תלמידים בני 13-14 בבית הספר בו לימדה ומאז מתקשה להתאושש.

"הגעתי להפריד בין שני תלמידים ובתגובה ספגתי בעיטות ואגרופים, התלמידים הפכו אותי לנכה", היא משחזרת את מה שקרה לה, בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. "אושפזתי בבית לוינשטיין ולא חזרתי ללמד מאז המקרה. לא הייתה שום תגובה של בית הספר, כולם מפחדים. המנהלת לא מתקשרת אליי, הרגשתי שאף אחד לא סופר אותי. התלמידים ממשיכים והמורות בבית או מאושפזות".

למרות הדיווחים הרבים על אווירה אלימה מצד תלמידים כלפי אנשי ההוראה, איסי קיבלה בתדהמה את מה שעברה ועודנה עוברת. "לא ראיתי את זה בא, דברים כאלו לא היו קיימים בעבר במערכת החינוך, אחרת לא הייתי נשארת בה. פיזית אני חושבת שלא אוכל ללמד, אבל אשמח להמשיך ולעזור, לעשות דברים שישפיעו. הגעתי למערכת החינוך מתוך מקום של אמונה בדרך, ואני חושבת שאפשר לעשות שינוי".

"זה מזעזע", הגיבה לדברים מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד. "הנתונים צריכים להדאיג את מדינת ישראל. הוגשה הצעת חוק להחמרת הענישה כלפי כל מי שתוקף את עובדי ההוראה. הכי חשוב שתהיה אכיפה ומשרד החינוך יתן גב למורים ולמנהלים. אנחנו לא רוצים השתקה או הסתרה, אלא להעלות על סדר היום את האלימות שהיא לצערינו חלק מהפנים של המדינה". 

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12