בשב"כ, שב"ס ומשטרה מזהירים מפני התוכנית להרעת התנאים לאסירים הביטחוניים, כפי שמתכנן השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. האסירים הביטחוניים הכריזו על שביתת רעב בעקבות הודעת השר על הכוונה לצמצם את תדירות הביקורים, לביקור פעם בחודשיים במקום אחד בחודש. עוד מהצעדים שמתכנן בן גביר: צמצום זמן הטיולים בחצר, ערבוב תאי חמאס ופת"ח, צמצום ערוצי הטלוויזיה, מניעת בישול עצמי, ציפוף התאים, צמצום בשר הכבש ובר המתוקים וצמצום סוגי המוצרים הנמכרים בקנטינה.

גורמים במערכת הביטחון הזהירו כי הרעת התנאים עלולה להיות "פרץ לפתיחת זירת לחימה נוספת". בלשכת ראש הממשלה התנערו מדברי בן גביר ופרסמה הודעה חריפה: "מדובר בפייק ניוז. עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע ראש הממשלה נתניהו לשבוע הבא".

חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד התייחס לתוכנית בן גביר הבוקר: "יש לו כוונות טובות, אבל מציע לבן גביר לדבר פחות ולעשות יותר. יש ממשלה, יש מל"ל. אם לשר בן גביר יש רעיונות, הוא צריך להביא אותם לראש הממשלה ולממשלה. לא ייתכן שהדברים יתבצעו בצורה כזאת, זה לא נכון. ראש הממשלה צריך לקרוא לבן גביר לסדר".

מה באשר לחברתך למפלגה, טלי גוטליב, שטענה כי השב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים?
"אמירה אומללה. אני מחזק את כוחות הביטחון ואת צה"ל, הם עושים עבודה טובה וצריך לחזק אותם".

דלל התייחס להתפרעויות הקשות בדרום תל אביב: "זה לא שייך אלינו, המלחמה הזאת לא שלנו. לא מבין למה הבאנו אותה לפה. הוריי מתגוררים בדרום תל אביב. הם חיים בפחד שנים על גבי שנים. אמא שלי בת 88, לא מרגישה טוב. אבא בן 89. הם פוחדים לצאת מהבית. אנשים שגרים בדרום תל אביב, אלה החיים שלהם שם. לא בטוח שהממשלה או בית המשפט מבינים את זה. חייבים לעשות פה משהו דרסטי".

ב-2018 ראש הממשלה הציג מתווה, אבל זה לא יצא לפועל. אף אחד לא רוצה לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה.
"טוב שהמתווה הזה לא קרה. מאז ועד היום עזבו בערך כ-13,000 מסתננים ולא הסדרנו את האחרים. טוב שזה לא קרה. צריך לפרגן במקרה הזה לבנימין נתניהו, הוא קיבל את ההחלטה לבצע את הגדר. אחרי שהגדר בוצעה, מסתנן אחד לא נכנס".

מה אתה מציע לעשות עם אלה שנמצאים?
"יש חוקים שצריך לפעול לפיהם. האקטיביזם המשפטי יצר מצב שלא ניתן לבצע לפי החוקים הקיימים. כל מי שהיו בהתפרעויות, צריך לגרש אותם. אריתראים הם מסתננים. צריכים למצוא להם פתרון מיידי. המחוקק נתן לא מעט פתרונות, אבל האקטיביזם המשפטי פגע באותם פתרונות. ראש הממשלה מכנס צוות שרים כדי לטפל בבעיה".