הישג גדול לרז קינסטליך: ראש עיריית ראשון לציון המכהן השיג בבחירות 92% מהקולות וימשיך לכהונה נוספת. "זה לילה שאתה לא נרדם בו מאושר ומשמחה, על זה שהציבור נתן בך את האמון", אמר קינסטליך הבוקר, "זה יכול היה להסתיים גם ב-55% או ב-41%. אשקר אם לא אגיד שזה הכי מתוק בעולם לסיים עם מעל 90%".

"בסוף, על עבודה קשה של חמש שנים אתה מקבל את התמורה שלך. הציבור ראה את העבודה. עיר כמו ראשון לציון, שהיא העיר הרביעית בגודלה, עוד מעט העיר השלישית בגודלה, הרבה סקרו אותה, בדקו אותה וחיפשו האם נכון להתמודד או לא להתמודד. הם ראו את התוצאות לפני. זה בזכות עבודה קשה שאתה עושה למען התושבים שלך. הם רואים את זה, מעריכים את זה. בשבילי, ניצחון ב-55% או 92%, זה שוני עצום. זה נותן לי את התמורה ואת התודה הענקית על העבודה הכל כך קשה שעשינו בשביל הציבור שכל כך יקר לי, בראשון לציון. העיר הזו זו אהבה בשבילי, אהבה אמיתית. בחודש הבא אני חוגג 46, 46 שנה שאני חי בעיר הזאת ואוהב אותה".

מדברים על הגבלת קדנציות לראשי ערים, כדי שלא יעצרו במוניציפלי וילכו גם לארצי.
"אולי זה יפתיע אותך, אבל אני לגמרי מסכים. לא יודע אם מעניין אותי אחר כך הארצי, אבל אני לגמרי בעד לחוקק שראשי ערים יוגבלו למקסימום שלוש קדנציות, וגם את הקדנציה השלישית הייתי עושה עם רוב מיוחד. שלא ייכעסו עליי עמיתיי ראשי הערים, אבל זו האמת שלי. אני מסכים עם זה שצריך לקצוב כהונות לראשי ערים. יש לזה עוד סיבות, לא רק כדי לשכנע אותם להמשיך לארצי, אבל את הסיבות האישיות שלי פחות אחשוף פה בטלוויזיה".

מה אתה מזהה מבחינת תהליכים בבחירות האלה?
"הבחירות האלה, וזה התחיל עוד בבחירות הקודמות, מאופיינות בדם צעיר שנכנס. אם זה בחולון, כשמול חברי מוטי ששון התמודד בחור צעיר בשם שי קינן, או בבת ים ובעוד רשויות. ראשי ערים צעירים הוכיחו את עצמם. זה פתח את הדלת לעוד צעירים שנכנסו לזירה הזאת. גם בחיפה יש עכשיו את עציוני נגד יונה יהב, ראש עיר ותיק מול צעיר. הציבור מאמין בהנהגה הצעירה ורוצה לראות הנהגה חדשה שבאה לעבוד בשביל הציבור באמת".

הייתה התגייסות גדולה מהציבור החרדי, לעומת אדישות אצל החילונים.
"הבחירות האלה היו גם בצל המלחמה, בצל נרצחות, נרצחים, חטופים וחטופות וזה גרם להרבה פחות אנשים לצאת אל הקלפי. הרבה פחות חשק. במהלך הבחירות אתה מקבל SMS ממירב היקרה שהבת שלה נרצחה או מאסתי היקרה שהבן שלה עדיין חטוף, שתיהן תושבות ראשון לציון. זה מוציא אותך מהמסגרת. לכל אחת יש את השכנים והתושבים שסביבה. היה לי ברור שלא יהיו אחוזי הצבעה מאוד גבוהים, זה לא קשור לחרדים או לחילונים. באשר לחרדים-חילונים, אפשר תמיד לשבת בבית ולקטר, להגיד 'הם והם והם'. אם רוצים לשנות, כולם צריכים לצאת ולהצביע. אין ספק שכשהחרדים מקבלים הנחייה מהרב לצאת ולהצביע, רואים התגייסות שלמה מכל הישיבה או בית הכנסת. זו תופעה שאנחנו מכירים, אפילו בראשון לציון שהיא עיר חילונית על מלא. אני אומר לציבור כל הזמן לא לשבת בבית מאחורי המקלדת ולהתלונן, אלא לצאת, להצביע ולהשפיע".