"חוק ההמלצות" עבר אתמול (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 46 חברי כנסת שתמכו לעומת 37 בלבד שהתנגדו לחוק. הרוב הושג הודות לשכנוע ברגע האחרון של מפלגת "כולנו" בראשות שר האוצר משה כחלון, שהצהיר כי לא יתן יד לחוקים פרסונליים, אך ברגע האמת פעל באופן שונה והקים עליו ביקורת רבה, לא בפעם הראשונה. כזכור, הרוחות סביב החוק סוערות בשל כך שהוא הועבר בזמן שמתנהלות חקירות נגד ראש הממשלה שעשוי "ליהנות" מהחוק החדש.

ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה ומקורבו של בנימין נתניהו גם כיום, סיפק את הפרשנות שלו למצב העניינים: "ברור שעקב הלחץ התקשורתי היועץ ידרוש להמליץ בחקירות נתניהו", טען חפץ. "להגיד שהחוק חל על ראש הממשלה זו פשוט בדיחה, כבר פורסם בכל מקום שיהיו המלצות. החוק הזה לא מטפל בבעיה המרכזית, שהיא ההדלפות מהחקירות". 

"ברצון של נתניהו להיחלץ מכותרת בעיתון רומסים אזרחים אחרים". ציין פרשן "חדשות הבוקר", חיים לוינסון, שהוסיף: "זה מאוד פשוט – משה כחלון לא רוצה בחירות, בכל פעם שיש איום כזה הוא מתקפל. ראינו את זה לכל הדרך והפעם זה הגיע לשיא, הוא התנגד לחוק הזה ולמרות זאת העביר אותו. אין שום סיבה לשנות את הכללים באמצע, החוק פוגע במי שהוחלט לסגור את התיק נגדו".

חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון ממפלגתו של כחלון הצביעה בעד החוק והגיעה לאולפן כדי להשיב לביקורת. "אנחנו לא מפחדים מבחירות, לחלוטין לא התפשרנו", טענה חברת הכנסת והוסיפה: "בזכותנו נוסח החוק שונה והוא לא צפוי לחול על חקירות ראש הממשלה. המפלגה תומכת בחוק כפי שהוא מנוסח היום, השאיפה היא שאנשים לא ילכו עם אות קלון בטרם הוחלט להגיש כנגדם כתב אישום. אנחנו סומכים על היועמ"ש, יש סבירות גבוהה שהוא ידרוש ההמלצות בחקירות נתניהו". 

שלושה מחברי מפלגת "כולנו" לא תמכו בחוק. חברי הכנסת מירב בן-ארי, אלי כהן ורחל עזריה נעדרו מההצבעה, לאחר שעזריה הכריזה בעבר כי תנצל את חופש ההצבעה שניתנה לחברי המפלגה, על מנת להצביע נגד. "הצבעתי עבור החוק בלב שלם, מי מחברי הסיעה שלא הגיע זה עניין שלו", התייחסה לכך ח"כ שאשא ביטון. 

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-07:00, ערוץ 12