תחלואת הקורונה בישראל ממשיכה לזנק, כשביממה האחרונה אותרו קרוב ל-10,000 נדבקים. מבצע חיסוני הבוסטר התרחב גם לבני ה-30 ומעלה, כשבממשלה בונים על כך שאם מספר המתחסנים יהיה גבוה מאוד, ייתכן שהגל הרביעי ייבלם.

שרת הכלכלה והתעשייה וחברת קבינט הקורונה, אורנה ברביבאי, התייחסה ב"חדשות הבוקר" לתחושה כי הממשלה בחרה "להמר על כל הקופה", כשהחליטה שלא לצאת לסגר בחגים אלא לנסות לחיות לצד המגיפה ולהכיל את מספר החולים הגבוה. "זה האתגר הכל כך משמעותי של הממשלה - להתמודד עם המגיפה בצורה הכי מחמירה, אבל גם להבטיח שהמשק ממשיך לפעול", הסבירה ברביבאי.

"כל עוד אנחנו מנהלים מעקב צמוד אחרי מספר החולים קשה ורואים שזה נבלם בצורה מסויימת, נכון להמשיך ולאפשר למשק להתנהל כסדרו", המשיכה שרת הכלכלה, "החלטה לסגור את המשק בנסיבות האלה תהיה חמורה מאוד לכל אחד מאיתנו".

בינתיים, בעקבות התו הירוק המורחב, בעלי אטרקציות ומסעדות מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים בתפוסה ודורשים פיצויים. במשרד האוצר שומרים על קו קשוח ואטום וכרגע לא מתכוונים לפצות עסקים. "האוצר בא מתוך הגישה של - אם הקורונה כאן כדי להישאר, לא נוכל לפצות בשנים הבאות את כולם", אמרה השרה ברביבאי, "אני חושבת שכל עוד יש ירידה משמעותית בענפים מסויימים, צריכים למצוא את הדרך לעודד ולתמוך בהם".

"אם אתה מתחיל לפצות את העסקים עכשיו כשהמשק פתוח, מה תעשה כשהמשק ייסגר? בסוף התקציב הוא הכסף של כלל האזרחים במדינה וצריכים לעשות את זה בשום שכל", טענה השרה ברביבאי, "בענפים חלשים שיש בהם פגיעה גדולה יותר ומוכחת, המדינה צריכה לייצר מעטפת של תמיכה ועידוד".

מנכ"לית פארק המים שפיים סיפרה שהמקום ריק, באמצע אוגוסט כשבדרך כלל מפוצץ.
"אני חושבת שהיה נכון להחריג את הבריכות מהתו הירוק, בטח בשבועיים האלה של סוף הקיץ. אני אעלה את זה שוב בקבינט הקרוב, כי ניתן היה לעשות את זה אחרת. ההחלטה על איזו אטרקציה כן ואיזו לא היא באחריות משרד הבריאות, משום שזה עניין אפידמיולוגי נטו לאיפה יש חשש לריכוז אוכלוסייה, בטח ילדים בגילאים שלא חוסנו".

תמכת בפתיחת שנת הלימודים במועד?
"אני חושבת שזאת החלטה נכונה ומקווה שהיא לא תשתנה, אלא אם תהיה דרמה לשלילה בהיקף התחלואה. בהינתן שזה היקף התחלואה, הייתי משאירה את תחילת שנת הלימודים ל-1 בספטמבר. אנחנו רוצים לאפשר חיי שגרה. המגזר הערבי לומד בתשרי, החרדים לומדים כבר שבועיים ולכן נכון לפתוח את שנת הלימודים".

מה תהיה ההמלצה שלכם באשר לארוחת החג?
"העניין הזה שהאזרח מחכה להמלצות קבינט הקורונה הוא שגוי בעיניי. האחריות היא של כולנו, האזרחים צריכים להבין שהם שותפים לתהליך עצירת המגיפה הזאת. הלוואי ונחגוג את החגים כהרגלנו, אבל צריך להבין שיש מגיפה ושהאחריות היא עלינו ברמה האישית. אישית אני מתכוונת לעשות את החג בצורה מצומצמת ביחס לשנים קודמות כי מבינה שיש סכנה".