חתימתו של שלמה פילבר על הסכם עד מדינה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000, ממשיכה לעמוד במרכז סדר היום. בהקשר הזה נשאלת השאלה, מה קורה עם עדי המדינה מרגע שחתמו על ההסכם? ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין קיימו ראיון מיוחד עם משה סלע, שהיה עד המדינה במשפטו של השר לשעבר שלמה בניזרי, ושמעו ממנו אמירות נחרצות וחריפות.

"שלמה פילבר נמצא עכשיו בחושך", התייחס סלע בפתיחת דבריו לעד המדינה בפרשה הנוכחית. "היציאה ממעצר לחדר החקירות היא יציאה מחושך לאור, ולכן כל מה שיגידו לו להגיד הוא יגיד. פילבר לא מבין לאיזה מצב יביא את עצמו ואת משפחתו. הילדים שלו ייפגעו בבית הספר ובשכונה, אשתו תסבול מזה וכשהוא יצא מהמעצר, הקהילה תקבל אותו בבוז והוא יתקשה למצוא את עצמו".

בדיעבד, אותו עד מדינה משה סלע אומר כי הוא מכה על חטא ומתחרט על החלטתו לשמש כעד: "היה עדיף להיכנס לכלא, לשלם מחיר ולא להיות עד מדינה. במעשה הזה יש כמה חטאים: אתה לא לוקח אחריות על מעשיך, מפיל את החברים שלך ומאשים אותם בדברים שהחוקרים מכוונים אותך להגיד".

סלע סיפר כי בעקבות עדות המדינה משפחתו התפרקה, הוא התגרש ובנותיו הדתיות מתקשות למצוא שידוך. "במשטרה ובפרקליטות לא מסתכלים על מה יהיה עם מי שהופך לעד מדינה. עברו כבר 18 שנה ואני עדיין סובל. בחקירות חיבקו אותי בפרקליטות, אבל בשנים שעברו מאז כשבאתי ושאלתי מה איתי הזמינו לי ניידות משטרה. אני ממליץ לכל מי שנמצא בסיטואציה הזו לא להיות עד מדינה. אחרי כל מה שעברתי אני אומר בוודאות, פגעתי בשלמה בניזרי שהוא אדם חף מפשע וסתם סימנו אותו בפרקליטות, החיים של שנינו נהרסו. במקרה של פילבר הוא עוד לא מבין מה יקרה לו, הכל יחזור אליו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12