דקות לפני השעה 07:00 בבוקר, שעת סיום ההפוגה וחידוש הלחימה, נודע כי הערב (חמישי) תתבצע פעימה נוספת במסגרת העסקה לשחרור החטופים. גורם ישראלי אישר כי התקבלה רשימה חדשה ומתוקנת מהחמאס וכי הערב יוחזרו לישראל שמונה חטופים, שש נשים ושני ילדים, ועוד שלוש גופות.

שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אלי כהן, אמר הבוקר: "אנחנו יודעים שיש לחמאס עוד חטופים בחיים. על בסיס המתווה, הם יכולים להמשיך ליומיים נוספים. כלומר, יכול להיות שגם ביום שישי וגם ביום שבת יחזרו עשרה חטופים. המתווה יימשך. זה המנדט שנתנה הממשלה, עד תשעה ימים. ארבעה ימים בהתחלה תמורת 50 חטופים, ולאחר מכן עשרה חטופים מדי יום. ברגע שהמתווה יסתיים - הלחימה מתחדשת".

"לפי הנתונים שבידינו, עדיין אפשר ביומיים הנוספים מעבר להיום, לקבל מהקטגורייה שאנחנו קוראים לה קטגוריית הנשים והילדים. אפשר גם בשישי וגם בשבת".

הערב ישוחררו שמונה חטופים ולא עשרה. זה בניגוד להסכם.
"המנדט שקיבל הצוות שמנהל את המשא ומתן מטעם מדינת ישראל, זה להבטיח שמדי יום חוזרים לפחות עשרה חטופים בחיים. המתווה הזה יכול להימשך על פני תשעה ימים, ולכן ביומיים הנוספים, אתמול והיום, יחזרו לישראל 20 חטופים. בתור רואה חשבון אני טוב במספרים. במהלך ששת הימים האחרונים, כולל היום, חזרו יותר מ-70, כלומר יותר מעשרה ביום. ברגע שרוצים לתת לנו חטופים מעבר למתווה, אנחנו כמובן מסכימים לקבל כל אחד שהוא בחיים. כל מי שאזרח ישראלי, אנחנו מחויבים להחזיר אותו".

אמרו שהמשוחררות אמש זו מחווה לפוטין.
"יש מחווה לפוטין, אין מחווה לפוטין - מי שמבחינתי אחראי לאזרח ישראלי זו מדינת ישראל. אנחנו מחויבים להחזיר את כולם: נשים וגברים, חיילים ואזרחים, צעירים וקשישים. מעז יצא מתוק. מדינת ישראל מחויבת להמשיך בלחימה לאחר סיום המתווה להחזרת החטופים. עם ישראל מאוחד סביב זה. חיילי צה"ל נחושים להמשיך במשימה. הקבינט הצביע פה אחד על המשך הלחימה, התוכניות אושרו פה אחד, נפעל בכל האזורים. צה"ל מוכן לנקודה שבה המתווה יסתיים, ולא ירחק הזמן שזה יקרה. אני נמצא במקדוניה במפגש עם עשרות שרי חוץ, בעיקר מאירופה אבל גם שר החוץ האמריקאי בלינקן. אמרתי את זה בנוכחות יותר מ-50 שרי חוץ, שאנחנו מחויבים להמשיך עד לחיסול החמאס על מנת להבטיח שדברים כאלה לא יקרו לעולם בישראל ולא יגיעו לכאן, לאירופה".

הקלישאות: "נכה בהם, נשמיד אותם, נמוטט אותם", אבל בסוף קמים בבוקר וחמאס עובד עלינו, מחזירים שמונה חטופים במקום עשרה.
"במהלך הימים האחרונים חזרו יותר מ-80 ישראלים למשפחותיהם. אין מישהו שלא שמח, התרגש, בירך, לראות את איחוד המשפחות. אני נפגש ושומע אותם מדי יום. גבורת חיילי צה"ל והפעולות הנחושות, הן אלו שהביאו לכך שאנחנו יכולים להשיג ולקדם את אותו המתווה".

אישרתם את העדכון לתקציב 2023 והעברת כספים קואליציוניים רבים, כספים שאין להם קשר ללחימה ולשיקום שאחריה.
"אישרנו תקציב של יותר מ-30 מיליארד שקלים לתקופה של חודש וחצי, על מנת שכל אחד יקבל את מה שמגיע לו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה כלכלית ותיתן את המענה לכל אחד. אמרתי לחברי בצלאל סמוטריץ': יש את התקציב, תן אותו מהר. כולם יקבלו בסופו של דבר. במשרד החוץ, אין לי אפילו שקל אחד של כספים קואליציוניים. אני לא מאמין במנגנון הזה. כשביקשתי בדיון לקבל את הנתונים, נאמר לי ש-70% מהכספים הקואליציוניים קוצצו. מתוך 2.5 מיליארד שקלים, 1.6 מיליארד קוצצו. מה שנשאר אלה הדברים שצריכים להיות בבסיס התקציב. הכספים לטובת הסיוע לעסקים, למפונים ולמשפחות, יהיו. צריכים לעשות את זה יותר מהר, אני מסכים, אבל אם יש דבר שצריכים ללמוד גם לאחר המלחמה, זה להפסיק את המתח בינינו, להפסיק את השיסוי".

מה באשר להחלטה 1701? בזמן ההפוגה חיזבאללה חזר לגדר, כאילו כלום. מדוע זה לא על סדר היום העולמי?
"זו אחת הנקודות החשובות ביותר ואחד האתגרים המשמעותיים ביותר שנמצאים לפנינו. לפני שבוע שלחתי מכתב לנשיא מועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לקיים את 1701. הבהרתי שאם לא יהיה פתרון מדיני, נפעל גם בכלים צבאיים על מנת להחזיר את הביטחון לתושבי הצפון שגרים ביישובים סמוכי הגדר. קיימתי במהלך הימים האחרונים שיחות עם החברות במועצת הביטחון, מתוך מטרה ליישם את 1701 ולמנוע הדרדרות למלחמה בחזית נוספת. הצגתי לעולם שתי אפשרויות: או פתרון מדיני, או פתרון צבאי. הדבר הזה במגעים, בשיחות, יש צוותים שמתחילים לדבר על כך".