בשבועות האחרונים יותר ויותר צעירים מתאשפזים במצב קשה בבתי החולים בעקבות מחלת הקורונה, חלקם אף נאלצים להסתייע במכונת הנשמה. בחלק מהמקרים מדובר בצעירים שלא סבלו ממחלות רקע כלל ומסיבה כזו או אחרת טרם התחסנו.

רפאל אדיק בן ה-32, בחור בריא שנדבק באחרונה בקורונה ומצבו הדרדר במהירות, עד כדי אשפוז בטיפול נמרץ במצב קשה מאוד כשהוא מורדם ומחובר למכונת אקמו.

"התסמינים הופיעו אצלו מהר מאוד אחרי שנדבק", תיארה אשתו, יפית חיימוב, בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר". "זה התחיל בכאבים, צמרמורות ושיעול קטנטן, לא משהו נוראי, אבל זה הלך והדרדר. לפני שהוא פונה לבית החולים היה לו קשה מאוד לדבר, הוא ממש השתעל. המחלה באה בשקט ותקפה את הריאות".

"כשהוא הגיע לבית החולים המצב שלו היה מאוד קשה, רצו לחבר אותו מיד למכונת הנשמה", המשיכה חיימוב, "הוא קצת חשש ולא רצה, אז בהתחלה חיברו אותו לחמצן. בלילה הוא חובר למכונת סיפאפ, ולמחרת כבר הרדימו והנשימו אותו כי לא הייתה ברירה, הריאות שלו קרסו. מצבו מוגדר קשה, הוא מחובר לאקמו ואנחנו מתפללים שיהיו ניסים".

מה הסיבה שהוא בחר שלא להתחסן?
"היו לו חששות, אבל אני מאמינה שהוא כן היה מתחסן בסוף. אני עובדת במערכת הבריאות וכן התחסנתי, אני יודעת שהמטרה של זה היא שנחזור לחיים הרגילים שלנו כמה שיותר מהר. החיסון עוזר. הילדים שלי גם נדבקו, רפאל נדבק מהבן שלי שנדבק מהגננת בגן, ובגלל שאני אחרי שני חיסונים לא נדבקתי מהם".

ד"ר אריה סורוקסקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי וולפסון, סיפר על התופעה של צעירים שמתאשפזים בגלל קורונה: "בוולפסון יש כרגע חמישה חולים שמחוברים למכונת אקמו, אנשים צעירים ממש. כואב הלב לראות את החולים האלה ואת המשפחות שלהם. יש לנו גבר בן 32 ואישה בת 35. אם הם היו מחוסנים, הם לא היו אצלנו בטיפול נמרץ".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, הוסיף: "רפאל עוד צעיר ולכן במקרים כאלה, גם אם מישהו נמצא על מכונת לב-ריאות בכל זאת יש סיכוי שהצוותים יצילו אותו. אני מאחל שירגיש טוב ומתפלל עבורו. גם בצעירים הקורונה יכולה להיות מחלה מאוד קשה, חלקם יחלימו מקורונה אבל נצטרך להמשיך לאשפז אותם בטיפול נמרץ ולתמוך בהם נשימתית. העובדה שיפית התחסנה ולא נדבקה, רק מעיד כמה חשוב להתחסן".

יפית, מה המסר שלך לצעירים שצופים בך כעת?
"צאו להתחסן, זה מאוד חשוב, זה מציל חיים. תתחשבו במשפחה שלכם. המצב של בעלי לא טוב, אני רואה את ההורים שלו ואת המשפחה שלו, זה מאוד קשה. גם אחרי שיבריא בעזרת השם, זה יהיה תהליך, זאת מחלה לא פשוטה. היא תוקפת את הגוף בצורה לא קלה, גם צעירים".