תופעה חדשה ומדאיגה: יותר ויותר חולי קורונה מאומתים נתפסים בעת האחרונה כשהם מפרים את הבידוד הביתי או במלונות הקורונה, מסתובבים חופשי בחוץ ומסכנים אחרים. אחד מהם נתפס ונעצר בחוף הים בתל אביב אחרי שברח ממלון הקורונה ויצא לחגוג בחוף הים.

רס"ר מארק גודמן, אחד השוטרים שתפס את החולה, שיחזר ב"חדשות הבוקר": "בסביבות השעה 16:30 קיבלנו דיווח במוקד 100 על חולה מאומת שברח ממלון הקורונה בירושלים. קיבלנו אינדיקציות שהוא מסתובב באיזור חופי פרישמן-בוגרשוב-ירושלים. ביצענו במשך ארבע שעות סריקות כדי לנסות ולאתר אותו".

בזמן שהשוטרים חיפשו אחר החולה שברח, הוא שחה בים להנאתו. "השותף שלי ואני ביצענו סריקות רגליות, עברנו מלון-מלון, עסק-עסק, בכל קו החוף והטיילת", סיפר רס"ר גודמן, "הבנו שכל דקה שהבן אדם הזה בחוץ הוא מסכן חיי אדם ועוזר להפיץ את המחלה הזאת. כל שנייה הייתה קריטית מבחינתנו לתפוס אותו".

איפה מצאתם אותו בסוף?
"זיהיתי אותו בלי מסיכה ליד המקלחות, הוא שטף את הרגליים. הייתי עם מסיכה וכפפות, אבל תפסתי ממנו מרחק גדול. הוא רצה ללכת לשתות ולאכול, אמרתי לו שהוא מעוכב ושלא יזוז מטר משם. התייחסתי אליו כמו לחפץ חשוד, הרחקתי ממנו אנשים. הקפאתי את המצב עד שהגיעו הצוותים הממוגנים".

חולה קורונה מאומת נתפס מבלה בחוף הים EXT (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
רס"ר מארק גודמן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בחילופי הדברים ביניכם, מה הוא טען?
"התעמתתי איתו ואמרתי לו שהוא צריך להיות בבידוד. ראיתי לפי שפת הגוף שלו שהוא מבין את זה. הוא טען שהוא לא חולה ושזאת טעות. הוא הרבה להוריד את המסיכה וניסה לעשן, אמר שהוא רוצה ללכת לשירותים הציבוריים. הוא פתח מולנו פחית בירה והתכוון לשתות אותה, שפכנו לו אותה. הוא התנגד למעצר ונשכב על שביל האופניים בטיילת. לא מדובר בבן אדם הנורמטיבי שמבין את מה הוא עושה".

מה העונש שהוא צפוי לקבל על המעשה החמור הזה?
"באותו הרגע רשמתי לו דוח בסך 5,000 שקלים. יש גם טיפול פלילי, מדובר בהפצה של מחלה מסוכנת. אני מאמין שתהיה חקירה בנושא. המלחמה שלנו היא משותפת לנו ולאזרחים, לנסות ולמנוע כמה שיותר את הפצת המחלה. אני כל הזמן אומר לאזרחים, אנחנו לא נגדכם, אנחנו איתכם יחד באותה סירה. המטרה העיקרית שלנו היא להציל חיי אדם".