בני הזוג עמית אשוש ואור שטשווילי תיכננו במשך שנה שלמה את חתונתם, כשלפתע החל מבצע "מגן וחץ" וטרף את הקלפים. האירוע שהיה אמור להתקיים הערב באולם דוריה בשדה יואב בוטל בעקבות הגבלות פיקוד העורף, שאוסר על התקהלות מעל 100 אנשים במבנה עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה.

"קמנו אתמול בבוקר עם בשורות קצת פחות משמחות", תיארה אשוש, "היינו אמורים להתחתן באולמי דוריה, באזור שדה יואב, בין קרית גת לאשקלון. כל חתן וכלה מתכננים את היום שלהם תקופה ארוכה. שנה שלמה תיכננו את החתונה. למרות שזה קשה מאוד ניתקנו טיפה את הרגש והתחלנו לבצע. עשינו טלפונים, העברנו ספקים, החלפנו, שינינו, כשעד אתמול בלילה לא ידעתי איפה אני מתארגנת לחתונה ואיפה אני מתחתנת".

השניים הצליחו לסגור אולם חלופי ברחובות. לדברי שטשווילי, "התחלנו בשיתופים, העלנו פוסטים לפייסבוק, חברים העלו פוסטים, וזה פשוט רץ. לאט לאט התחילו להתקשר אלינו אנשים. הייתי בהלם מכמות השיתופים והפניות. כולם הציעו לעזור - בתל אביב, בצפון, בכל מקום".

היה רגע שחשבתם לדחות את החתונה?
אשוש: "זה עמד על הפרק, אבל אנחנו אנשים די מאמינים. התייעצנו עם רב והבנו שהיום זה היום שלנו, ה-10.05. בעזרת השם וכנגד כל הסיכויים, אנחנו נתחתן היום".

איפה סגרתם בסוף?
שטשווילי: "הגענו לאולם ברחובות שנקרא הפרדס. פגש אותנו אודי, הבעלים. קיבלנו יחס מדהים. המחירים בהפרדס אמורים להיות גבוהים מדוריה, אבל אודי לקח את החוזה שלנו ואמר: 'אני עושה לכם בדיוק את אותו חוזה'".

המקדמות הלכו לפח?
אשוש: "שילמנו מקדמות לאולם. הספקים יגיעו למקום החדש, להפרדס, כמו שתיכננו. אנחנו מקווים שלא יהיה לנו איזשהו נזק כלכלי, גם מבחינת כמות האנשים שיגיעו. זה איזשהו סיכון. אנשים לא בהכרח יירצו לצאת ולעזוב את המשפחות, את האישה, את הילדים".

אתם מעריכים שיהיו מוזמנים שיישארו בבית בגלל המצב?
"לא כולם יגיעו, וזה מובן ובסדר. יש אנשים שיש להם ילדים קטנים, חלקם עם חרדות ופחדים ובאמת לא יכולים להשאיר אותם פיזית לבד בבית. אני מאמינה שהשמחה תהיה אותה שמחה, מקווה שאפילו קצת יותר".

יש משהו שחסר לכם, שאתם צריכים?
שטשווילי: "הירתמות עם ישראל ברגעים כאלה, זה לא מובן מאליו. זה מאוד מרגש, לא חוויתי דבר כזה בחיים. אנחנו סגורים לגמרי, הספקים עשו מעל ומעבר. העבירו את זה בשנייה. כל מי ששמע על המצב נרתם, והכל טוב. מה שהיה אמור להיות בדוריה, יהיה גם ברחובות. נקווה שהשקט יישמר".

איפה הכרתם?
אשוש: "אנחנו מכירים כבר שמונה שנים כמעט. עבדנו במסעדת סקובר במרינה באשקלון. אני עבדתי שם מגיל צעיר, אור הגיע שנה אחריי. אנחנו ביחד שלוש שנים, מהרגע שהתחילה הקורונה. כנראה טיימינג. היו פה ושם ניסיונות שלא צלחו, אבל בסוף הוא המיועד לי".