נושא תלונתה של הסטודנטית בר לביא, על אונס לכאורה שעברה במעונות אוניברסיטת תל אביב, ממשיך לעורר הדים. הסיפור, נחשף כזכור בתכנית "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין עוד בחודש שעבר ואתמול (שני) בוועדת הכנסת, חשפה שלי יחימוביץ' את שמו של החשוד במעשה, אשר משה. זאת לאחר שטענה כי אין מניעה לפרסם את שמו.

"אני מודה לשלי, איימו עליי בתביעת השתקה ולכן לא יכולתי לפרסם בעצמי את השם" סיפרה בר לביא באולפן "חדשות הבוקר" המשודרת בערוץ 12. לביא הוסיפה: "בעזרת המעשה של ח"כ יחימוביץ' אני יכולה להזהיר עוד סטודנטיות באוניברסיטה מפני אותו אנס, לכאורה. איך שהאוניברסיטה מתנהגת זה ביזיון. הם פשוט פוחדים לפעול, מנסים לערער את האמינות שלי ולהשתיק את המקרה כדי שלא ייחסו אליהם הטרדות".

"המעשה של בר אמיץ", התייחסה שלי יחימוביץ' לנושא, "תגובת נציגת האוניברסיטה גורמת לתפוס את הראש, מה זה הקשקושים המשפטיים האלה? הבן אדם נחקר והורחק מבר, יש כאן בהחלט תנאים מגבילים. יש תחושה של מעטפת הגנה על חשוד באונס. האוניברסיטה חייה בעבר, אני קוראת לראשי האקדמיה להוביל את המאבק הזה. אותו מתרגל מסתובב חופשי ומאושר בקמפוס ובר צריכה להסתובב בשולי הבניינים בפחד לפגוש אותו". בדיון השתתפה גם הכתבת הדס שטייף, שציינה: "האקדמיה קוברת ומנסה לטייח מקרים של הטרדות מיניות. יש בעיה עם החוק הפלילי שמגביל את הענישה".

עורכת הדין סתוית רייכמן, המייצגת את החשוד, מסרה בתגובה: "לצערי ח"כ יחימוביץ' בחרה למנות את עצמה לשופטת ולצבור הון פוליטי על גבו של בחור צעיר שזועק לחפותו. חבל מאוד שח"כ יחימוביץ' לא טרחה לבדוק את העובדות לפני שחרצה גורלות. בדיקה פשוטה הייתה מגלה לה שהמקרה נחקר ביסודיות ע"י המשטרה עוד בחודש אוגוסט, בין הצדדים נערך עימות, שבשום שלב מרשי לא נעצר ולא הותלו עליו הגבלות כמו הרחקה מהאוניברסיטה או מהמתלוננת. הדברים מוכיחים כי המשטרה האמינה לגרסתו ולא מצאה כי מדובר באדם מסוכן. יש לציין כי הניסיון של חה"כ להתלות בזכותה לחסינות, מקומם ומרשי שוקל להגיש תביעה בגין לשון הרע והוצאת דיבה".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "בתכנית חדשות הבוקר של קשת קבעה ח"כ שלי יחימוביץ שהיועצת המשפטית של האוניברסיטה אינה דוברת אמת וכי המשטרה הורתה להרחיק את הנילון מהמעונות. לצערנו, שלי יחימוביץ אינה מכירה את העובדות. יודגש כי הפרקליטות הבהירה במפורש לאוניברסיטה, כי "מר X לא נמצא בתנאים מגבילים, למעט מה שהאוניברסיטה קבעה בעניינו. אנו תמהים כיצד שלי יחימוביץ אינה טורחת לבדוק את העובדות לפני שהיא משמיעה את דבריה בתקשורת. האוניברסיטה פעלה ופועלת בעניין על פי הכלים שמעמיד לרשותה החוק. כדאי לזכור שמדינת ישראל היא עדיין מדינת חוק". לתגובתה צירפה האוניברסיטה התכתבות עם הפרקליטות, לפיה החשוד לא נמצא בתנאים מגבילים, למעט מה שהאוניברסיטה קבעה בעניינו. 

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 07:00 בקשת 12