חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, הרצה בזום בפני סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת תל אביב וטען כי עקבות הנעל שנמצאו על הקיר ועל האסלה שעליה הייתה מונחת תאיר ראדה ז"ל בתא השירותים, אינן של המחלצים שהגיעו לזירה חמש שעות אחרי הרצח אלא של הרוצח עצמו. העקבות נבדקו בעבר ונמצא כי אינן שייכות לרומן זדורוב שהורשע ברצח, מה שמעלה את הסברה כי ייתכן והרוצח הוא אדם אחר.

בעקבות דברי קוגל בהרצאה, רומן זדורוב הגיש לבית המשפט בקשה לשחרור מיידי מבית הכלא. גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 12, הציג את ההסבר המדעי שמאחורי הראיה החדשה: "ההרצאה של קוגל עסקה בשאלה כמה זמן גופה מדממת אחרי המוות. קוגל קבע שחמש דקות, כלומר אחרי חמש דקות אין לחץ דם כי הבן אדם מת ולא יכול לצאת דם מהגוף".

"נקבע שעקבות הנעל על האסלה והקיר אינן של זדורוב", המשיך פלג, "במשפט התחדדה השאלה של מי העקבות האלה אם כך כי ההגנה טענה שהעקבות הן של הרוצח. בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות שהעקבות שייכות למחלץ אלמוני שהגיע לזירה. אלא מה? המחלצים הגיעו לתא השירותים בין חמש לשבע שעות אחרי הרצח וכאן יש עקבות שדם טפטף עליהן. אם המחלץ הגיע חמש שעות אחרי הרצח, איך יש טיפות דם על העקבות שלו?".

קסניה אברס, אחותו של רומן זדורוב, התייחסה לראשונה לממצא החדש: "זה בהחלט דרמטי, כמו כל הראיות שאנחנו מציגים שרומן לא היה שם, שהוא חף מפשע. עוד כמה ראיות צריכים להביא? עשו מאמצים כל כך גדולים להכניס אותו לכלא ולהשאיר אותו שם. אני לא חושבת שהפרקליטות תבוא ותגיד, 'כן, טעינו', זה לא בכבוד שלהם. לא זכור לי מתי הפרקליטות חזרה בה ואמרה שהיא לא בסדר, הגוף הזה לא יודע לקבל ביקורת".

רומן זדורוב בבית המשפט (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
רומן זדורוב, הורשע ברצח תאיר ראדה ז"ל | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

גיא, עד כמה הראיה הזאת באמת דרמטית?
"בית המשפט העליון יקבע האם הראיה הזאת מצדיקה משפט חוזר. לא שאלו את קוגל בהרצאה על הפרשה באופן מפורש, הוא דיבר באופן כללי. הוא אמר שהוא מנוע מלהתייחס לתיק ספציפי כי היה עד הגנה במשפט בתחילתו. הוא כן אמר, וזאת האמירה המשמעותית, 'תראו, מה שאני אומר כאן על הכלל אפשר להכיל על הפרט'. אם חוות הדעת הזאת תתקבל כראיה חדשה, היא תחדד את השאלה האם באמת עקבות הנעל שייכות למחלץ אלמוני. רק בזמן הרצח היה ניתן לטפטף דם על עקבות הנעל".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא ופתולוג במקצועו הוסיף: "אני לא שופט ולא יודע את האמת, אבל בתיק הזה יש הרבה מאוד חורים במסננת. זה דרמטי מאוד כי זה מעלה את השאלה של מי טביעת הנעל הזאת. אם המחלצים הגיעו רק אחרי חמש שעות, אז מי היה בתא בחמש הדקות הללו? זאת לא טביעת הנעל של רומן זדורוב. יש הרבה מאוד סימני שאלה וחייבים לבחון את הנושא מחדש".