שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הקרין בפני שגרירים, דיפלומטים וראשי הקהילה היהודית את סרט הזוועות שהכינו בדובר צה"ל. את האירוע פתח מסעב חסן יוסף, "הנסיך הירוק", בנו של אחד ממנהיגי חמאס ביהודה ושומרון. ארדן הזמין להקרנה את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, אך זה לא הגיע - לדבריו, בשל אילוצי לוח זמנים.

"אנחנו לא תמימים, אני לא חושב שמחר בבוקר מדינות ישנו את דפוס ההצבעה שלהן בגלל שצפו בסרט", אמר ארדן הבוקר, "כן יש פה השקעה לטווח בינוני-ארוך, כי המבצע לצערנו לא עומד להסתיים מחר בבוקר. יש פה מערכה יום-יומית שמשתקפת בסוף במועצת הביטחון ובעוד הצבעות באו"ם שנועדו לכבול ולהצר את צעדנו, להגיע להפסקת אש".

"היה לי חשוב לארגן את ההקרנה הזאת, שהייתה הכי גדולה בעולם עד כה, כי התחושה שאנשים יוצאים ממנה, ואלה אנשים חשובים ומשפיעים, זה שהחמאס ארגון רצחני וג'יהאדיסטי שאין מה לדבר איתו, שלא רוצה שום פתרון. הרי תמיד יש את התמימים שמדברים על הפסקת אש שאחריה יהיה דיון על פתרון: כן שתי מדינות, לא שתי מדינות".

"כשרואים את חדוות הרצח, ההתעללות והאכזריות של חיות האדם הללו, שרואים אותנו כמו חרקים שצריך להשמיד, שמתקשרים להורים לספר שרצחו 10 יהודים וגאים בכך, שמכים אנשים שבגסיסה אחרי שנורו או נאנסנו, אז מבינים מול מי אנחנו מתמודדים. זה עוזר להעביר את הנרטיב שלנו: במקרה הזה לא תהיה הפסקת אש עד להשמדת החמאס. ישראל מוכנה לשלם מחירים כואבים ונוראיים יום-יום עם החיילים שאנחנו מאבדים ברצועת עזה, הטובים שבבנינו".

האם בין הנוכחים פגשת שגרירים ונציגים ממדינות שלא חשבת שתראה?
"לא היו מדינות שעוינות את ישראל, אבל כן מדינות שבדרך כלל מעדיפות לשבת על הגדר ולא להתבטא. הן שלחו נציגים שהביעו עניין ללמוד ולהבין מה קורה בעימות הזה הפעם, למה זה תופס כזאת תשומת לב עולמית. לא אגיד את שמות המדינות הללו כי אני רוצה להעביר אותן מהגדר, לצידנו. לסרט הזה יש חשיבות אדירה, הוא יוצא מגבולות האו"ם. אני מקווה שבשבוע הבא נקרין אותו בהרווארד ואולי בעוד אחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בארצות הברית, שייראו אותו סטודנטים שהם מעצבי דעת קהל, פרופסורים ואולי נשיאי אוניברסיטאות. הכי חשוב לנו הקהל הליברלי בארצות הברית. הנשיא ביידן עומד בלחצים אדירים. פורסם סקר ב-NBC שנועד להראות שבגלל התמיכה של ביידן בנו הוא עלול להפסיד את הדור הצעיר ואת הבחירות. צריכים להגיע עם הסרט הזה לכמה שיותר קהלים. אתה אף פעם לא יודע על מי זה ישפיע יותר ויגרום לו לדבר על כך שישראל צריכה להשמיד את ארגון הטרור הזה, שהוא בסגנון דאעש או הנאצים. זה אחד מכלי ההסברה הכי טובים שיש לנו כרגע".

למה אתה לא פועל כדי לסגור את אונר"א, הגוף השקרי שמשמש כתשתית טרור לחמאס?
"מיומי הראשון כשגריר אני פועל כדי לנסות ולפגוע במימון של אונר"א. אונר"א קם ב-1949 בהחלטת העצרת הכללית וכדי לסגור אותו צריכים שוב החלטה של העצרת הכללית, ואי אפשר להעביר את זה בהרכב האו"ם כרגע שיש בו רוב אוטומטי פרו-פלסטיני. גם הנשיא טראמפ ניסה ולא הצליח. המקסימום שניתן לעשות זה לבקש מהמדינות שתורמות, בראשן ארצות הברית לצערנו, לפגוע במימון ולשנות את דרך ההתנהלות שלו. עמדת ארצות הברית החד משמעית כרגע זה שכל עוד אונר"א זה הגוף היחיד בזמן מלחמה שאפשר להעביר איתו סיוע הומניטרי לרצועה, היא לא מוכנה לפגוע בו. ביום שאחרי המלחמה זה צריך להיות אחד הנושאים המרכזיים שלנו מול הקהילה הבינלאומית, לעשות הכל כדי לפרק את הגוף הנורא הזה. בנאום שלי באירוע ביום הילד הבינלאומי, הראתי תמונה של סינוואר מחזיק ילד עם מדי חמאס ונשק. הזכרתי שהאו"ם בכספו מממן את האינדוקטרינציה ואת ההסתה לרצח ואנטישמיות".

ארגון הנשים באו"ם לא מגנה את המעשים הנפשעים שבוצעו בנשים ב-7 באוקטובר.
"לצערי רוב הארגונים והגופים של האו"ם פועלים תחת המדיניות המעוותת והמוטה של מזכ"ל האו"ם. פניתי פעמיים למנכ"לית UN Women, בשני מכתבים, צירפתי עדויות וצילומים שסופקו לי גם על ידי משרד החוץ וגם על ידי ארגוני נשים. לצערי עד לרגע זה ללא תשובה. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר לדיון על נושא הפגיעה בנשים וילדים. המנכ"לית תיתן שם סקירה, כמו גם מנכ"לית UNICEF. אני בהחלט מתכוון להתייחס לעיוות המטורף של גופי הנשים באו"ם, שמתעלמות לחלוטין מהסבל, ממעשי האונס הנוראיים וממה שעברו נשות ישראל ביום הטבח".

מה באשר להחלטה 1701 שלא מקוימת? צריכים לדאוג שכוחות עוינים לא יהיו קרובים לגבול.
"רימינו את עצמנו 17 שנה, מאז 2006. יש אשליה שלא יכולה להתממש. חיילי יוניפי"ל לא באמת יכולים להתמודד עם חיזבאללה. אין מדינה שקוראים לה היום לבנון. לבנון זו בובה שנשלטת על ידי חיזבאללה. ראש ממשלת לבנון אמר את זה בעצמו. ביום שאחרי המלחמה ישראל תצטרך לקבל החלטה לא פשוטה, האם היא קובעת אזור חיץ של כמה קילומטרים ואומרת: מי שנכנס לשטח הזה, לא נחכה ליוניפי"ל, אנחנו יורים בו. יהיה מה שיהיה. יש לזה השלכות מרחיקות לכת, לכאן או לכאן. כרגע נראה שהממשלה לא עומדת לקבל את ההחלטה הזו, אבל אני מניח שממשלות עתידיות לא יוכלו להרשות את זה לעצמן יותר".