לפני כשלושה שבועות נחשף ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין בערוץ 12, כי סטודנטית מאוניברסיטת תל אביב התלוננה כי סטודנט אחר, המועסק גם כמתרגל באוניברסיטה, אנס אותה. למרות התלונה הוא ממשיך בלימודיו ועבודתו, בעוד היא עזבה בשל המקרה את הלימודים. אותה מתלוננת דיברה אז בעילום שם ופנים מוסתרות, אך הבוקר החליטה בר לביא להתייצב מול המצלמות בפנים גלויות.

"החלטתי להפסיק לפחד. לאחרונה הרבה נשים חשפו את הסיפור שלהן באומץ לב ונתנו לי כוחות לחשוף גם את הסיפור שלי", ציינה בר, שהאירוע עליו התלוננה התרחש בחודש אוגוסט, אז התעוררה לדבריה לתוך אונס. "למזלי, באותו לילה למרות המצוקה הצלחתי להעיף אותו ממני. בימים שלאחר מכן התלוננתי בפני מרצה משותף שלנו ונציבת האוניברסיטה. אותו בחור לא התנצל. כעבור שבוע הגשתי תלונה במשטרה ומאז, הפסקתי לשמוע מהאוניברסיטה. הייתי אמורה להרצות השנה בקורס, אבל איבדתי את העבודה שלי בגלל אותו אירוע".

בר הצליחה למצוא עבודה חדשה במעבדה אחרת באוניברסיטה, אך היא אומרת: "אני מרגישה שאני צריכה להתחבא באוניברסיטה ולפחד ללכת בסביבת האדם המסוכן הזה. אני מתקשרת לחברות שילוו אותי, זה מצב לא הגיוני. האוניברסיטה צריכה לפעול כנגדו ולעזור לי להשתקם מהמקרה הזה. יש שם תופעה של השתקת הטרדות מיניות".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "אוניברסיטת תל אביב מתייחסת בחומרה ונוקטת מדיניות של אפס סובלנות כלפיי הטרדות מיניות. עם היוודע המקרה, וכפי שפורסם כבר תקשורת, ביצעה האוניברסיטה הפרדה מידית בין שני הצדדים. במקביל דיווחה האוניברסיטה באופן מידי על התלונה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה. על פי הוראת בא כוח היועץ המשפטי, מנועה האוניברסיטה מלקיים בירור משמעתי בעניין עד להודעה אחרת. משכך, אין האוניברסיטה יכולה לנקוט בעת הזו צעד כלשהו כלפי המתרגל, לרבות השעייתו".

בר לביא סיכמה: "האוניברסיטה לא לוקחת אחריות ומפחדת לפעול. הבנתי שהם הגיעו להחלטה ופתאום היועמ"ש עצר את הכל. אמרו לי שזה כדי לא לשבש את החקירה המשטרתית, אבל החקירה הסתיימה". בקרוב תתחיל בר את הדוקטורט שלה, כשבמקביל היא מתכוונת לעקוב מקרוב אחרי ההליך המשפטי בעניין.

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 06:45 בקשת 12