עשרות ראשי רשויות, בהם ראש עיריית הרצליה משה פדלון, הודיעו אמש על כוונתם לפתוח בשביתת רעב עד אשר תיעצר החקיקה. במקביל, יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד צפוי לכנס מסיבת עיתונאים הבוקר בתמיכת ראשי המשק ולהודיע על הכוונה לפתוח בשביתה כללית.

זמן קצר לפני הדיווחים כי ראש הממשלה נתניהו צפוי להודיע בשעות הקרובות על עצירת החקיקה, אמר פדלון: "זה יום עצוב וכואב למדינת ישראל. שירתי בצה"ל 30 שנה: כחובש קרבי במוצב המזח בסיני, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל, לחמתי בקרבות קשים - ותמיד היינו מאוחדים. קמנו הבוקר למדינה משוסעת, מדממת, כואבת ומרוסקת. הגיע הזמן שניקח את המושכות לידיים, כמו שלקחנו בקורונה בהצלחה ללא סיוע מהמדינה. גם כאן נצליח ונעמוד על כך שתהיה הידברות, עכשיו ומיד".

"נשבות עד שיעצרו את החקיקה ויישבו לדבר על מתווה הנשיא, עד שייצא עשן לבן. ראש הממשלה צריך לבצע חישוב מסלול מחדש, לקבוע יעדים מרכזיים למדינה. יש עלינו איום קיומי. שר הביטחון הציג הערכת מצב בחמש חזיתות: חיזבאללה, חמאס, יהודה ושומרון, סוריה ואיראן, שלא נשכח את הפשע הפנימי במדינה. זה הולך וגואה. איפה אנחנו? במה מתעסקים? זה סדר העדיפות של המדינה? לקחת את גלנט, גיבור, איש אמיץ, מלח הארץ, ולרסק אותו? להוציא אחד כזה מהמערכת? מה פתאום, לא בא בחשבון".

פדלון התייחס למה שהוא מתאר כתופעת הירידה מהארץ: "דיברתי עם ראש עיריית פאפוס בסוף השבוע. הוא אמר: 'מיסטר פדלון, תעצור את המטוסים'. מאות ישראלים כבר קנו שם דירות ופנו אליו וביקשו בתי ספר וגני ילדים. מה קרה לנו? חברים שלי, רופאים, החליטו לעזוב את הארץ. צריך לעצור את הסחף הזה".

"נלחמנו פה 75 שנה למען המדינה שלנו. אני חרד לדור ההמשך. מה יהיה עם הילדים, הנכדים והנינים? על מה נחנך אותם? אני פונה לראש הממשלה ולנשיא המדינה: חבר'ה, עברנו את הקו האדום. זה מצב חירום. אני מצפה מראש הממשלה לתת ברקס אחד גדול ולהפעיל את בלם היד, עכשיו ומיד. אנחנו מתרסקים".